کانون مصلی امام خمینی(ره) در شهرستان هشتگرد در دوران کرونا با اجرای طرح «مهر حسینی»، توزیع رایگان نان و اجرای فعالیت‌های جهادی نه تنها در نهضت مواسات مشارکتی فعال داشته بلکه با فعالیت‌های فرهنگی هنری جذاب بچه‌های مسجد را با خود همراه کرده است.

از پرداخت اجاره‌بهای محرومان با «مهر حسینی» تا همراه کردن بچه‌های مسجد در طرح‌های جهادی

به گزارش قدس آنلاین، محرومیت زدایی و توجه به محرومان یکی از اهداف و برنامه های اصلی بچه های مسجد بوده است و از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون این رویکرد در کانون های مساجد بیش از پیش پررنگ شده است. این موضوع در کانون فرهنگی هنری مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ استان البرز نیز مورد توجه بوده است، به طوری که این کانون علاوه بر فعالیت های شاخص در رشته های فرهنگی و هنری از زمان شیوع بیماری کرونا گندزدایی معابر، ضدعفونی کردن مکان های عمومی و شناسایی و رسیدگی به خانواده هایی که به دلیل این بحران دچار آسیب شدند، را مورد توجه قرار داده است.

 

حجت الاسلام «محمدحسام فراستی» با اشاره به رویکردها  و فعالیت های کانون مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری از ابتدای تاسیس تاکنون فعالیت هایش را در چهار محور تواشیح، گروه سرود دانش آموزی، حفظ و قرائت قرآن کریم و فعالیت جهادی برنامه ریزی کرده است و توانسته نوجوانان و جوانان بسیاری را جذب این کانون فرهنگی هنری کند.

 

بهره مندی شهرستان ساوجبلاغ از گروه سرود بین المللی بچه های کانون مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد را می توان از شاخص های فرهنگی این شهرستان نام برد، این گروه سرود یک هزارنفری در ساله ای گذشته در مصلی نماز جمعه هشتگرد به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی اجرای سرود داشت که با استقبال عمومی روبرو شد.

 

 

تولید ۳۰ سرود به زبان های مختلف

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد در مورد فعالیت گروه سرود این کانون گفت: این گروه که جزو گروه های سرود فعال کشوری است توانسته  ۳۰ اثر به زبان های مختلف انگلیسی، عربی تولید کند و سال گذشته نیز  گروه سرود کانون فرهنگی هنری  رتبه برتر کشوری را در سرود «قلب های بی قرار» در سالگرد شهید سلیمانی از میان ۳۲۶ گروه  سرود کسب  کرد. با توجه به اینکه برپایی گروه های سرود دانش آموزی از جمله محورهای اجرایی برنامه ریزی شده در کانون فرهنگی هنری مصلی امام خمینی(ره) است به همین منظور اقدام به برگزاری کلاس های آموزش سرود تخصصی در فضای مصلی هشتگرد نیز در چندین نوبت کرده ایم.

 

 وی خاطر نشان کرد: نشان دادن دستاوردهای بچه های مسجد به صورت سمعی و بصری و از طریق فضای مجازی و نیز ترویج فرهنگ اصیل و انقلاب اسلامی باید با استفاده از ابزار هنر صورت گیرد و سرود نیز از جمله ابزارهایی برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب است به همین جهت در مناسبت های مختلف گروه سرود این کانون به زبان های عربی و انگلیسی اقدام به اجرای سرود کرده که از شبکه های سوم  سیما و افق نیز اجرای آن پخش شده است.

 

 

 

 

انجام فعالیت های فرهنگی، هنری، تئاتر، تقویتی درسی، برگزاری دوره های احکام ویژه دانش آموزان، تهیه کلیپ یپرامون دفاع مقدس، برپایی نمایشگاهی دفاع مقدس، اجرای طرح سه شنبه های تکریم، مسابقه آنلاین کرامت به منظور توسعه و ترویج معارف رضوی، عکاسی، ایجاد استودیوی ضبط صدا را می توان بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری نام برد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد ابراز کرد: فعالین این کانون در مناسبت های مختلف اقدام به برپایی نمایشگاه ها و طراحی صحنه هایی از وقایع تاریخی کرده اند که با استقبال عمومی روبرو بوده است.

 

برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم و مداحی

 

برگزاری دوره های آموزش مداحی  با حضور اساتید برجسته از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری است، مدیر این کانون مسجدی در این باره تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم و مداحی بخش دیگری از فعالیت های این کانون است. رویکرد کانون در این راستا است که نوجوانان و جوانان را به فعالیت های این کانون جذب کند و برای آنها برنامه ریزی داشته باشد.

 

علاوه بر این فعالیت ها می توان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و باورهای ایمانی میان نوجوانان و جوانان را یکی از رویکردهای کانون مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد نام برد، در همین راستا در ایام عزاداری ماه محرم خیمه گاه شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای باز مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد برای اقامه عزای حسینی برپا شد، چراکه ظرفیت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، بهترین بستر برای تقویت باورهای دینی و ایمانی است و می توان از این امکان برای رشد ارزش های ایمانی و تربیت نسل ایمانی بهره برد.

 

توزیع رایگان نان میان محرومان

 

بچه های مسجد کانون مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد پس از شیوع بیماری کرونا در قالب تشکیلات هدفمند و منسجم پای کار آمدند و هر کدام به نوبه خود در جریان رزمایش مواسات و همدلی مومنانه سهمی ایفا کردند، به گفته حجت الاسلام فراستی از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بچه های این کانون با مشارکت خیرین ۱۵ مرحله سبد معیشتی میان نیازمندان توزیع کرده اند و توزیع نان رایگان نیز یکی از برنامه های این کانون است.

 

 

 

 

وی افزود: یکی از نیازهای ضروری شرایط ناشی از کرونا، بحث اجاره بهای منازلی است که متأسفانه سرپرست خانواده امکان پرداخت آن را ندارد به همین منظور در قالب پویش «مهر حسینی» نسبت به جمع آوری اجاره بهاء از خیران و نیکوکاران اقدام کردیم و با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان پخش نذورات فراهم نشد و هزینه این نذورات صرف اجاره بهاء عقب افتاده خانواده هایی شد که امکان پرداخت اجاره بهاء خود را نداشتند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلی امام خمینی(ره) هشتگرد همچنین گفت: به دلیل شرایط کرونایی و  مسئله آموزش دانش آموزان که در بستر فضای مجازی انجام می شود، متناسب با این شرایط اقدام به تأمین تبلت یا گوشی همراه اندروید برای دانش آموزان نیازمند نیز کردیم.

 

یکی دیگر از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری فعالیت اعضای آن در گروه های جهادی و خدمت رسانی به مردم است. حجت الاسلام فراستی در این باره تاکید کرد: تعدادی از اعضای کانون که در زمینه های فنی مهارت دارند در زمینه تعمیرات لوازم خانگی، نقاشی منزل افراد نیازمند خدمت رسانی می کنند و توانسته اند بخشی از نیازهای اقشار محروم را در این زمینه رفع کنند. همچنین این کانون فرهنگی هنری از طریق رایزنی با کارخانه تولید ماکارانی توانسته برای تعدادی از جوانان جویای کار این منطقه اشتغال ایجاد کند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها