فرمانده نداجا با بیان اینکه ما مأموریت‌های خود را در محیط‌های اقیانوسی بسیار سخت طوفانی و هزاران کیلومتر از سرزمین مادری با قدرت انجام می‌دهیم،گفت: هیچ تهدیدی را پیش روی خود نمی‌بینیم.

آماده اجرای ماموریت در هرنقطه هستیم/ تهدیدی پیش روی ما نیست

به گزارش قدس انلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵ این نیرو در جمع خبرنگاران،گفت: ناوگروه ۷۵ نداجا با اجرای موفقیت آمیز ماموریت خود به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما این بود که به استکبار جهانی اثبات کنیم، که حتی آب‌های خروشان هم نمی‌تواند مانعی سر راه ما باشد و ما را از حرکت و حضور مقتدرانه در هر نقطه‌ای از جهان بازدارد؛ ما مأموریت‌های خود را در محیط‌های اقیانوسی بسیار سخت طوفانی و هزاران کیلومتر از سرزمین مادری با قدرت انجام می‌دهیم.

فرمانده نداجا اجرای مأموریت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش را در شرایط سخت تحریم و تهدید، بیانگر قدرت و اقتدار این نیرو توصیف کرد و افزود: اولین تهدیدی که در مأموریت‌های طولانی‌مدت دریایی برای ما وجود دارد، شرایط سخت و خشن دریایی و اقیانوسی است، از این رو باید در مرحله اول با طبیعت جنگید و مسیر را برای دریانوردی هموار کرد و در کنار آن نیز با تهدیداتی مواجه هستیم که از نظر ما بیشتر به یاوه‌گویی و توهم دشمن شبیه است؛ چراکه وقتی ما بر کشتی اقتدار سوار هستیم، هیچ تهدیدی را پیش روی خود نمی‌بینیم.

دریادار ایرانی گفت: در این مأموریت خطیر، طول مسیر برایمان اهمیت داشت که نزدیک به ۴۶ هزار کیلومتر بود و همچنین عبور از تنگه‌ها و سه اقیانوس جهان که دو اقیانوس آن بسیار خشن و خروشان بود نیز بسیار پر اهمیت بود که در طول فرآیند این دریانوردی پشت سر گذاشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به پیشرفت‌های این نیرو در حوزه ساخت موتورهای دیزلی و سامانه‌های قدرتمند رانشی،گفت: ما در حوزه رانش دیزل به یک سامانه توانمند تمام‌ایرانی دست پیدا کرده و در این حوزه به خودکفایی صد درصدی رسیده‌ایم و همه دریانوردان می‌توانند از این سامانه دریانوردی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها