مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس از سوم مهرماه به صدا در خواهد آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مطرح کرد: بازگشایی مدارس در خراسان شمالی به سه شیوه

به گزارش قدس آنلاین، مودی  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش رو سه مسیر پیش بینی شده است، افزود: مدارس از سوم مهرماه بازگشایی خواهند شد و دانش آموزان می توانند از کلاس های برگزار شده در تلویزیون از طریق شبکه های سراسری، شبکه شاد و آموزش حضوری بهره ببرند.

وی اظهارکرد: نسخه شاد شبکه قبل از بازگشایی مدراس رونمایی می شود که این نسخه نسبت به سال گذشته گسترده تر است.

مودی با بیان اینکه آموزش حضوری نیز در مدارس به صورت تدریجی است، ادامه داد: این آموزش به سه صورت انجام می شود، بطوریکه در مدارس با تعداد دانش آموزان کمتر از ۵۰ دانش آموز که تعداد دانش آموزان در هر کلاس کمتر از ۱۵ نفر است، کلاس های درس به صورت کاملا حضوری از سوم مهرماه برگزار می شود.

وی اظهارکرد: این مدارس بیشتر در مناطق روستایی، مدارس عشایری و مناطقی که فاقد پوشش اینترنت هستند و دانش آموزان نمی توانند از شبکه شاد بهره ببرند، هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: گام دوم مدارس با جمعیت دانش آموزی ۵۰ تا ۱۵۰ نفر است که کلاس های درس در این مدارس به صورت ترکیبی برگزار می شود، بطوریکه دانش آموزان نوبت بندی می شوند که تعدادی از آن ها سه روز در هفته را به صورت حضوری در مدرسه حضور پیدا می کنند و تعداد دیگر از شبکه شاد بهره می برند.

وی بیان کرد: کلاس های حضوری در این مدارس بعد از اتمام واکسیناسیون فرهنگیان برپا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، ادامه داد: گام سوم مدارس با تعداد بیشتر ۱۵۰ دانش آموز است و از آنجاییکه تعداد دانش آموزان در این مدارس زیاد است کلاس ها همانند کلاس های مدارس با جمعیت ۵۰ تا ۱۵۰ نفر برگزار نمی شود و کلاس های حضوری آن بیشتر به شکل رفع اشکال است.

وی با بیان اینکه همچنان روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس ادامه دارد، گفت: تاکنون ۱۶۵ هزار دانش آموز در مدارس این استان ثبت نام کرده اند.

به گفته مودی در سال گذشته ۱۸۰ هزار دانش آموز در خراسان شمالی مشغول به تحصیل بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها