مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت ۳۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان، گفت: ارتقای کمی و کیفی این نوع کتابخانه‌ها مطابق با دستورالعمل‌ها از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

فعالیت ۳۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخدومی، امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی تأکید و اظهار کرد: کتابخانه‌های مشارکتی می‌تواند سرانه فضای کتابخوانی به ویژه در روستاها را افزایش دهد.

وی افزود: بخشداری‌ها، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها می‌توانند نقش مهمی در راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در همکاری با کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت ۳۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان، بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی این نوع کتابخانه‌ها مطابق با دستورالعمل‌ها از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۲ باب کتابخانه عمومی در استان فعال است که از این تعداد ۵۲ باب نهادی و بقیه مشارکتی است و بالغ بر ۲۲ هزار عضو در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

مخدومی در پایان با تقدیر از فرماندار بانه، یادآورشد: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی مایه دلگرمی متولیان این حوزه است و نقش مهمی در کمک به ارتقای سرانه مطالعه در جامعه دارد.

اسماعیل رستم‌پور، فرماندار شهرستان بانه که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری بانه در پرداخت نیم درصد به حساب انجمن بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: حمایت شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه‌سازی این فرهنگ در میان مردم بسیار مؤثر باشد.

رستم‌پور بیان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی دیگر آموزش و پرورش به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه استفاده کرد، بیان کرد: در صورت بازگشایی مدارس باید با همکاری کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را به مطالعه بیش از پیش کتاب‌های غیردرسی علاوه بر کتاب‌های درسی سوق داد.

علی حیدر آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا بیشتر تمرکز کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی بوده که خوشبختانه با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

وی گفت: در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمرانی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان انجام گرفته است و در آینده‌ای نزدیک و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمفی تئاتر کتابخانه عمومی نبی اکرم تجهیز می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه یادآور شد: شهرستان بانه دارای ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی با ۲ هزار عضو فعال است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها