مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی با تانکر سیار به ۲۰۰ روستای این استان بعلت تنش آبی خبر داد.

۲۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد با تانکر سیار آبرسانی می شوند

به گزارش قدس آنلاین، اسفندیار برخه  افزود: ۹۸ درصد روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ روستا در استان با جمعیت ۸ هزار و ۷۰۰ نفر با تنش آبی مواجهند که با تانکر سیار آبرسانی می شوند و بیشتر این روستاها مربوط به شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد ۱۰ تانکر آبرسانی برای روستاهای مواجه با تنش آبی در استان استفاده می شود که جوابگوی نیاز این روستاها هستند.

برخه با اشاره به اینکه تعدادی از منابع ذخیره آب در استان از جمله چاه ها و چشمه ها دچار کم آبی شدند، عنوان کرد: در بعضی نقاط استان حدود ۲۵ تا ۳۰ متر افت آب در چاه ها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه شبکه های آبرسانی روستایی در استان حدود ۴۰ تا ۵۰ سال عمر دارند و برای اصلاح توسعه نیاز به اعتبار داریم، ادامه داد: اعتبارات پیش بینی شده امسال برای بهتر شدن خدمات آبرسانی به روستاها در استان حدود ۴ برابر اعتبارات سال گذشته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها