فرماندار قصرشیرین گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات و رونق اقتصادی و کمک به توسعه هرچه بیشتر شهرستان مرزی قصرشیرین است که می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت خوبی برای صادرات و رونق اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین، مراد علی تاتار امروز در نشست با جانشین منطقه آزاد ارس و هیات همراه در محل فرمانداری قصرشیرین، افزود: با وجود ۲ مرز راهبردی خسروی و پرویزخان در منطقه آزاد قصرشیرین، این منطقه از ظرفیت های بسیار خوبی برای صادرات برخوردار است.

وی اظهار داشت: قصرشیرین در سال های بعد از انقلاب اسلامی به دلیل خسارت های ناشی از جنگ تحمیلی و خرابی های زلزله دچار مشکلات عدیده ای بوده است که یکی از راه های برون رفت از این مشکلات ایجاد محرک و مشوق های اقتصادی اساسی از جمله مناطق ازاد تجاری است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هدیه ای ارزنده به مرزنشینان این شهرستان بود که امید است باعث رونق و آبادانی هر چه بیشتر آن شود.

تاتار در این نشست به بیان انتظارات و مطالبات مردم و مسوولان شهرستان از مسوولان منطقه آزاد ارس پرداخت و خواستار تصویب هر چه سریعتر اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و انتخاب هیات مدیره آن شد.

او همچنین پیشنهاد داد تا زمان تصویب و طی مراحل قانونی این امور، نماینده منطقه ارس در این شهرستان مستقر و نسبت به تسهیل امورات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین اقدام کند.  

جانشین مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز به تشریح دلایل سفر این هیات پرداخت و ضمن توضیحاتی در خصوص مراحل تدوین و تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین گفت: اساسنامه این منطقه تدوین و در فرایند تصویب است.

صفر شاه سفند افزود: دبیرخانه مناطق آزاد کشور در تلاش است تا هر چه سریعتر اساسنامه مناطق آزاد هفتگانه جدید تصویب شود.

وی اظهار داشت:  هدف برنامه امروز بازدید از منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و بررسی وضع موجود جهت برنامه ریزی بلندمدت این منطقه است که ما در حال جمع آوری پتانسیل های منطقه و نیز دیدگاه مردم، مسوولان و سرمایه گذاران هستیم تا برنامه کاری منطقه آزاد تجاری قصرشیرین براساس مزیت ها و امکانات و مطالبات منطقه برابری و تعادل داشته باشد.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها