مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط شهری و روستایی استان اجرا شده است.

امسال ۳۱۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در کردستان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد فعله‌گری اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۱۱ هزار و ۷۵۵ کیلومتر شبکه گاز در بخش‌های مختلف در کردستان اجرا شده که هشت هزار و ۱۶۸ کیلومتر آن در نقاط روستایی است.

وی با اشاره به اینکه طول شبکه گازرسانی در بخش شهری به ۲ هزار و ۹۶۹ کیلومتر رسیده است، اضافه کرد: در بخش صنعت هم تاکنون ۶۱۸ کیلومتر شبکه گاز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در ۱۲۵ روستای استان فعال است که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی از یک هزار ۵۰۰ روستا عبور کند.

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، افزود: با توجه به اینکه برای اتمام شبکه گذاری در روستاهای باقیمانده احتیاج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبکه های گازرسانی در سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو ‌خواهد شد.

در حال حاضر، ۳۱ شهر، یک هزار و ۴۲۵  روستای کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد در جمعیت شهری و  ۹۶/۵ درصد در جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت گاز هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها