همزمان با هفتمین روز از ماه حزن آل الله، سوگواره مردمی «کریمِ غریب» به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) در قم برگزار می‌شود.

سوگواره مردمی «کریمِ غریب» در قم برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد قادری گفت: در طول ماه محرم و صفر، مجالس زیاد و با عظمتی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود؛ اما بر ما لازم است که نسبت به مجالس ویژه امام حسن مجتبی(ع) اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به حدیث شریف نبوی که فرمود: «اَلحَسَنُ و الحُسینُ عَلیهماالسلام امامان قاما اَو قَعَدا»، گفت: همه امامان معصوم علیهم السلام از جهت امامت و عظمت در یک رتبه هستند؛ اما جایگاه امام مجتبی و ابی عبدالله الحسین علیهما السلام، ویژه و خاص است.

دبیر سوگواره مردمی «کریمِ غریب» گفت: بر اساس خط فکری رهبر عزیز انقلاب، ما معتقدیم که همه ائمّه‌ی ما جهاد می‌کردند؛ اعتقاد شیعه باید این باشد و تاریخ به این گویا است که ائمّه‌ی ما در دوران زندگیِ ۲۵۰ساله‌شان، دائماً مشغول جهاد بودند و امام حسن مجتبی(ع) در این خطّ طولیِ ۲۵۰ساله، یک نقش بسیار اساسی و برجسته‌ای دارد.

این فعال فرهنگی به فعالیت‌هایی که از ابتدای کرونا تا بحال در منطقه چهار قم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: اگرچه که محدودیت‌های بهداشتی، بسیاری از روضه‌های خانگی را تعطیل کرد؛ اما برگزاری مراسمات متعدد در فضای باز، از جمله اقدامات مثبتی بود که خیلی زود، در سراسر کشور، اجرایی شد.

قادری، سوگواره کریمِ غریب را یک کار جهادی و مردمی دانست و بر فراگیر شدن اینگونه اقدامات در جامعه اسلامی، تاکید کرد.

به گفته وی، سوگواره مردمی «کریمِ غریب» همزمان با هفتم صفر سالروز شهادت کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) در فضای باز منطقه بنیاد قم، برگزار می‌شود.

دبیر سوگواره همچنین گفت: سخنران این مراسم، آیت‌الله حسینی قزوینی دامت برکاته و ذکر مصیبت توسط ذاکر با اخلاص اهل بیت(ع)، حاج حسن برخورداری انجام می‌شود.

وی دیگر برنامه‌های این سوگواره را که با همکاری حوزه بسیج شهید بهشتی و پایگاه بسیج مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود، قرائت زیارت پرفیض امین الله و اجرای گروه سرود نوجوانان بسیجی «انصارالحجه»، برشمرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها