پاییز سال ۹۶ بود که کارخانه «صدر فولاد» خرم‌آباد به جرگه کارخانه‌های تعطیل شده استان پیوست و با خاموشی چراغ آن، ۱۸۰ کارگر از کار بیکار و خانه نشین شدند.

تعطیلی ادامه دار کارخانه صدر فولاد لرستان/ کارگرانی که با وجود وعده‌ها خانه نشین هستند

به گزارش قدس آنلاین، کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد که در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار  احداث شده بود، سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌کرد و بنا بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود اما نه ‌تنها این امر محقق نشد بلکه این واحد تولیدی نیز همانند سایر کارخانه‌های استان لرستان تعطیل شد و در این میان حقوق معوقه کارگران نیز سبب شده بود که برای احقاق حق خود بارها مقابل استانداری لرستان تجمع کنند.

زمانی که این کارخانه استان به تعطیلی کشیده شد برخی مسئولان ناکارآمدی سرمایه‌گذار و مشکلات بانکی را علت اصلی تعطیلی آن دانستند از سویی دیگر رئیس هیئت مدیره شرکت صدر فولاد لرستان مشکل اصلی را تأمین سرمایه در گردش برای راه‌اندازی کارخانه اعلام کرد.

و اما در تازه ترین خبرها در رابطه با آخرین وضعیت کارخانه صدر فولاد مهرداد ویسکرمی نماینده مردم  خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از اورهال (سرویس و راه‌اندازی) این کارخانه خبر داد و سبب امیدواری  و خوشحالی بسیاری از جوانان به ویژه ۱۸۰ کارگر بیکار شده صدر فولاد شد اما چند روز پس از انتشار این خبر بهزاد منصوری مدیرکل سازمان صمت لرستان  راه‌اندازی و قول سهام داران مبنی بر راه‌اندازی و احیاء کارخانه صدر فولاد هم اکنون در حد یک حرف دانست و  اظهار داشت: برای راه‌اندازی مجدد کارخانه صدر فولاد لرستان  باید منتظر برنامه‌های عملیاتی از طرف سهامداران باشیم.

مدیرکل سازمان صمت لرستان عنوان کرد: بنده خبرهای مبنی بر راه‌اندازی کارخانه صدر فولاد را  فعلا تایید نمی‌کنم  تا اینکه همکاران بنده در سازمان صمت برنامه و اقدامات را از نزدیک نبینند نمی‌توانیم چیزی را تایید کنیم.

وی بیان کرد: هم اکنون برنامه عملیاتی مبنی بر اورهال کردن کارخانه صدر فولاد نداریم و بیشتر کارها در حوزه نرم افزاری است  که  سهام داران از برنامه‌هایشان از راه‌اندازی  بگویند و امیدواریم طی هفته آینده  تصمیمات گرفته شده را به اطلاع مردم می‌رسانیم ولی اینکه اکنون بگوییم کارخانه صدر فولاد راه‌اندازی شده دادن اطلاعات و آدرس غلط به مردم است.

و اما  آنچه  این روزها  سبب نارضایتی مردم استان شده  این است که صدر فولاد نیز همچون سایر کارخانه‌های تعطیل استان دستخوش بی کفایتی مسئولان شده است و هر چند ماه یک بار چند تن از مسئولان استان با حاضر شدن در این کارخانه مردم را با وعده‌هایی که  شاید ده‌ها سال رنگ عملی شدن به خود نمی‌گیرند دلخوش می‌کنند و می‌روند.

 منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها