روزهای سخت شیوع کروناویروس و تبعات ناشی از آن در شهرستان جهرم همچنان ادامه دارد و تاکنون ۲۷۰ نفر از هموطنان ساکن جهرم را به کام مرگ فرستاده است.

تداوم روزهای سخت کرونایی در جهرم/مرگ ۳ نفر در یک روز

به گزارش قدس آنلاین، طی روز گذشته و علیرغم کاهشی شدن روند آماری شیوع بیماری کووید-۱۹ در نقاطی از کشور، سه زن به جمع قربانیان کرونا در جهرم اضافه شد تا مجموع فوت شدگان ناشی از این همه گیری به عدد ۲۷۰ نفر برسد.

سه قربانی بیماری کرونا که روز گذشته به دلیل عوارض این بیماری جان باختند، یک مادر ۳۱ ساله، یک بانوی ۴۰ ساله و یک زن سالمند ۸۲ ساله بودند که دو نفر اول قبل از اینکه امکان تزریق واکسن را پیدا کنند و ظرف مدت کوتاهی از زمان ابتلا و بروز علائم، جان خود را از دست دادند.

رئیس علوم پزشکی جهرم در این ارتباط به ایسنا گفت: هم اکنون ۱۶ بیمار با وضعیت وخیم جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جهرم بستری هستند که کوچکترین آنها ۳۲ و بزرگترینشان ۸۳ سال سن دارند.

محمد رحمانیان خاطرنشان کرد: در این بین یک بیمار ۵۰ ساله به ۹۰ درصد درگیری ریوی قرار دارد و دیگر افراد بستری نیز بیش از ۷۰ درصد ریه شان درگیر بیماری شده است.

 طی این روزها که شیوع همه گیری کروناویروس نفس‌ها را در سراسر جهان به شماره انداخته و روند زندگی عادی شهروندان را مختل کرده است، شاهد به شماره افتادن نبض و نفس مدافعان سفیدپوش سلامت در بیمارستان‌ها هستیم، مردان و زنانی که طی ۱۹ ماه گذشته، همراه با فراز و فرودهای کرونا، پرتوان ایستاده و از سلامت شهروندان این ارزشمندتری نعمت خداوندی، دفاع کرده‌اند و با تمام خستگی لحظه‌ای سنگر خود را خالی نکرده‌اند.

در این روزهای سخت و تلخ، که ارکان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به واسطه شیوع همه گیری کرونا، دچار مشکل شده است، با وجود تلاش‌ها و تذکرات و توصیه‌ها، همچنان بخشی از جامعه نسبت به رعایت کامل و دقیق شیوه‌نامه‌هایی که برای حفاظت از جان مردم تدوین شده است، بی تفاوت هستند و با رفتارهای خطرناکشان، خود، خانواده و دیگر اعضای جامعه را با چالش مواجه کرده‌اند.  

 در این ایام متاسفانه شاهد کاهش استفاده از ماسک کم توجهی به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خصوصا در بین گروه جوانان و نوجوانان هستیم؛ افرادی که از روزهای سخت این ۱۹ ماه و بیماری و مرگ و مشکلات اقتصادی و دشواری‌های اجتماعی، درس نگرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید براینکه تنها راه مقابله با این بیماری و قطع زنجیر سخت انتقال بیماری، رعایت همه شیوه‌نامه‌ها و واکسیناسیون کامل (دریافت ۲ دوز واکسن) اکثریت جامعه است.

رحمانیان تاکید کرد که براساس مشاهدات میدانی، افراد در صورت دریافت واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به کرونا مبتلا نمی‌شوند و در موارد اندک ابتلا، مواجهه با عوارض جدی و مرگ آور، بسیار کم خواهد بود.

رئیس علوم پزشکی جهرم گفت: بر اساس مطالعات جهانی افراد واکسینه شده ١١ برابر کمتر نسبت به افراد غیر واکسینه در معرض فوت ناشی از بیماری قرار می‌گیرند.

رحمانیان گفت: تاکنون در شهرستان جهرم، جمعیت گروه‌های هدف واکسیناسیون ۱۷۲ هزار و ۲۰۷ نفر است که تاکنون ٩٩ هزار و ۵٨٧ نفر دوز اول و تعداد ۵٢ هزار و ٣٧٧ نفر هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس علوم پزشکی جهرم گفت: در حال حاضر با افرایش تعداد مراکز تجمیعی و اضافه شدن کانترهای واکسیناسیون، این آمادگی به نحو مطلوب وجود دارد تا برای متقاضیان در تمامی ساعات اعلام شده در کمترین زمان ممکن، واکسیناسیون انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها