سخنران حرم مطهر رضوی گفت: برپایی مجالس عزاداری و گریه بر سیدالشهدا(ع)، جریان ساز و تحول آفرین است.

گریه بر سیدالشهدا(ع) جریان ساز و تحول آفرین است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا مراد حاجتی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: دنیای امروز دنیایی سر درگم و به بن بست رسیده است که نیاز به تحولی عمیق و انقلابی بزرگ دارد و این تحول ابتدا باید در درون انسان شکل بگیرد و بعد به بیرون سرایت کند.

وی با بیان اینکه تنها خداوند و کسانی که او به آنها اجازه داده است، می‌توانند در درون انسان تحولی عمیق و تاثیرگذار ایجاد کنند تصریح کرد: یکی از خصیصه‌های مجالس عزاداری امام حسین(ع) این است که در انسان تحول درونی ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: نهضت عاشورا تنها یک واقعه تاریخی نبود که هزار و چهارصد سال پیش به وقوع پیوست بلکه یک جریان زنده تاریخی است که موجب ایجاد تحولی عمیق در انسان و همه جوامع بشری می‌شود.

حجت الاسلام مراد حاجتی ابراز کرد: گریه بر سیدالشهدا(ع) گریه ترحم نیست بلکه عاملی برای احیاء روح انسان است و این گریه شخص را با سیدالشهدا(ع) و دیگر شهدای کربلا پیوند می‌زند و به همین خاطر است که در روایات اسلامی آمده گریه بر آن حضرت موجب بخشیده شدن گناهان کبیره می‌شود.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: برپایی مجالس عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، محزون شدن و گریه کردن بر مصیبت‌های آن حضرت مقامی است که تنها به کسانی که لایق آن هستند داده می‌شود چرا که حقیقت این عزاداری‌ها انسان را با اهل بیت(ع) متصل می‌کند.

وی ادامه داد: کسی که به اهل بیت(ع) متصل شد زمینه تحول نیز در او ایجاد می‌شود و چنین کسی می‌تواند در زمان ظهور به عنوان یار حضرت نقش آفرینی کند.  

امام جمعه موقت اهواز افزود: تا زمانی که درون انسان‌ها دچار تحول نشود از انقلاب مهدی(عج) خبری نیست و زمینه این تحول در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) فراهم می‌شود. بنابراین به هر میزان نام امام حسین(ع) جهانی تر شود زمینه این انقلاب جهانی نیز بیشتر فراهم خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها