ساداتی نژاد گفت: با توجه به نبود قانون جامع آبخیزداری در کشور، لایحه آبخیزداری به حمایت از مجلس در کمیسیون نیاز دارد.

قانون جامع آبخیزداری در کشور نداریم/ ضرورت حمایت مجلس از لایحه آبخیزداری

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم پنجمین گرامیداشت ملی مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی با اشاره به اینکه در هر اجتماعی در دنیا منابع طبیعی جزو میراث ماندگار و بین‌نسلی است، اظهار کرد: آب و خاک‌ چیزی نیست که به راحتی بدست بیاید چرا که صدها سال زمان می برد تا یک سانتی متر خاک‌تشکیل شود یا سال ها طول می کشد تا یک درخت به بار بنشیند و متاسفانه با یک بی احتیاطی ساده از دسترس خارج می شود.

وی افزود: امروز تخریب های بسیار زیادی در عرصه های منابع طبیعی وجود دارد که تمامی این‌عوامل نشان‌می دهد که تغییر اقلیم قصد دارد خسارت سنگینی وارد کند که از این‌حیث باید مراقب این‌میراث باشیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در ۱۳۵ میلیون هکتار کار ما بسیار زیاد است، بیان کرد: تمامی تلاش وزارت جهاد کشاورزی حفاظت از منابع طبیعی است تا بتوانیم در سازمان جنگل ها با تمهیدات بهتر، هوشمندسازی در عرصه حریق و جلوگیری از زمین خواری داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه عملیات آبخیزداری ردیف بودجه و لایحه قانونی ندارد، گفت: براین اساس لایحه آبخیزداری به حمایت از مجلس در کمیسیون نیاز دارد که امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها