رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت سفر زائران اربعین حسینی، پنج موکب استان اردبیل در ایام اربعین به زائران حسینی ارائه خدمات می‌کنند.

پنج موکب اردبیل به کربلا اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، اسفندیار هوشیار اظهار کرد: با اعلام مسئولان کشوری سهمیه در نظر گرفته شده برای اعزام موکب‌های عزاداری در اربعین حسینی ۳۰ هزار موکب است که تلاش می‌شود با رایزنی‌های مسئولان کشور ایران و عراق به تعداد زائران در همایش بزرگ اربعین افزوده شود.

وی ضرورت ثبت‌نام افراد اعزامی به عتبات عالیات را در قالب سامانه سما یادآور شد و تصریح کرد: این سامانه در اختیار حج و زیارت است و افرادی که تمایل به اعزام برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت و گواهی لازم را دریافت کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش سهمیه اعزام زائران در حد حرف است و در صورت نهایی شدن این امر اطلاع‌رسانی به صورت ملی و استانی انجام خواهد شد.

هوشیار افزود: قرار شده در سطح کشور موکب‌های مختلف از استان‌های ایران عازم عراق شوند تا در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی کنند.

وی به فعالیت ۱۰ موکب عزاداری و ارائه خدمات زائران حسینی اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده از این ۱۰ موکب، پنج موکب به عتبات عالیات اعزام شوند تا در ایام اربعین حسینی برای زائران ایرانی و سایر کشورها خدمت‌رسانی کنند.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه امکان تردد از مرزهای زمینی مهیا نخواهد بود و موکب‌ها بعد از ثبت‌نام و انجام دو مرحله واکسیناسیون و همچنین ارائه گواهی سلامت و آزمایش پی. سی. آر ۷۲ ساعت قبل از عزیمت می‌توانند به شکل هوایی به کشور عراق سفر کرده و در راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل اضافه کرد: ضرورت دارد زائران اعزامی کارت دیجیتالی واکسن دریافت کرده تا مشکلی در فرودگاه نجف و یا بغداد نداشته باشند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها