درحالی سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد اعلام کرد برخورد با عوامل تهیه و انتشار و سفارش‌دهنده ویدئو تبلیغاتی با مضمون و محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در دستور کار دادستانی مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد که محل ساخت کلیپ که یک آزمایشگاه پاتولوژی بود پلمب و برای سفارش‌دهنده آن نیز قرار قانونی صادر شده است.

تعقیب عوامل ساخت ویدئو تبلیغاتی در آزمایشگاه

مدتی می‌شود برخی رفتارهای مشکوک در فضای مجازی در حال شکل گرفتن است و از هر طرف به آن ماجرا نگاه می‌کنی به هیچ عنوان با شیوه زندگی، عرف، شرع و قانون کشور و مردم ما همخوانی ندارد. منظور ما از رفتارها، افرادی هستند که بیشتر در اینستاگرام اقدام به انتشار قطعه فیلم‌های دوربین مخفی و یا تبلیغاتی می‌کنند. تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد اما زمانی خط قرمزها، حریم‌های اعتقادی و پرده حیا دریده می‌شود و به نوعی افراد دست به قبح‌شکنی و ترویج فساد و فحشا می‌زنند که رفتار زننده دخترها و پسرها در کلیپ‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

شاید تمامی این اقدام‌ها سازمان یافته نباشد، اما نمی‌توان تولید این گونه محتوا را که از نوجوان تا میانسال را مخاطب قرار می‌دهد بدون هدف تصور کرد. این توضیحات برای آن بود که بگوییم این بار یک گروه دیگر در پوشش تبلیغ برای یک آزمایشگاه پاتولوژی شناخته شده در مشهد، اعتقادات مذهبی و حتی عرفی مردم شهر و هر بیننده‌ای را بازیچه قرار داده است.

آنچه در این قطعه فیلم به تصویر کشیده شده برپایه آهنگ‌های یک خواننده‌ ضد دین و ارزش‌های اخلاقی رقم می‌خورد که در قسمتی از آزمایشگاه مذکور تهیه شده و سعی کرده‌اند در این تبلیغ به بهانه اعزام تیم انجام تست کرونا در خانه شهروندان، به‌گونه‌ای رفتار کنند که عفت زن مسلمان و حتی غیرت مرد ایرانی زیر سؤال برود.

همان‌طور که گفته شده این کلیپ در پوشش تبلیغات یک آزمایشگاه پاتولوژی رقم خورده و بیش از سه دقیقه تماماً به مخاطب سبک زندگی غربی و پیروی از یک خواننده ضد دین و اخلاق را القا می‌کند.

هنجارشکنی بی‌پاسخ نمی‌ماند

از همین رو فرزاد بهشتی توندری، سرپرست ناحیه 7 دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی (ویژه فضای مجازی) در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه قدس و در تشریح ماجرا اعلام کرد: برخورد با عوامل تهیه، انتشار و سفارش‌دهنده ویدئو تبلیغاتی با مضمون و محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار دارد و از نخستین لحظه بارگذاری این فیلم جنجالی با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان این ناحیه دادسرا به موضوع ورود نموده است.

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی همچنین بیان کرد: شهروندان، عموم مردم و خانواده‌های انقلابی اطمینان داشته باشند هرگونه هنجارشکنی بدون پاسخ قانونی باقی نمی‌ماند.

سرپرست ناحیه 7 دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: هر گونه اقدامی که موجب جریحه‌دار شدن عفت و اخلاق عمومی گردد عبور از خط قرمزهای دادسرای مرکز استان محسوب می‌گردد و برخورد مقتضی با عاملان آن در هر سطحی که باشند صورت خواهد گرفت.

سازندگان کلیپ ممنوع‌الخروج شدند

از سوی دیگر قاضی واحدیان عظیمی نیز به عنوان مقام رسیدگی‌کننده به موضوع اعلام کرد: پیرو دستور سرپرست ناحیه 7 دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی موضوع در دستور کار این شعبه قرار گرفت و سفارش‌دهنده و حامی ساخت ویدئو جنجالی احضار و از وی تحقیق به عمل آمد. در ادامه آزمایشگاه مذکور تا اتمام تحقیقات پلمب شد و قرار تأمین کیفری مناسب برای سفارش‌دهنده کلیپ صادر شد.

وی همچنین اذعان کرد: شناسایی و سپس برخورد قانونی با سایر عوامل دخیل در تهیه کلیپ ازجمله بازیگران، تهیه‌کننده و کارگردان در دستور کار قرار دارد. اقدام‌های مورد نیاز نیز برای ممنوع‌الخروج شدن تهیه‌کننده و کارگردان ویدئو مزبور در دستور کار قرار دارد و پرونده در حال طی کردن مراحل تحقیقات مقدماتی است.

برچسب‌ها