دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال کشور افغانستان گفت: مقام معظم رهبری ۱۳ سال قبل در کنفرانس هفته وحدت سقوط آمریکا را بشارت داده بودند که امروز آغاز این پروژه شکست را در افغانستان مشاهده می‌کنیم.

 شکست آمریکا در منطقه از افغانستان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرئوف توانا در هشتمین همایش بین‌المللی اربعین در مشهد افزود: هم اینک نویدی برای مقاومتگران جهان اسلام است که گلیم شیطان بزرگ از افغانستان جمع شده و امیدواریم این گلیم از سرتاسر جهان برچیده شود.
وی خاطرنشان کرد: افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی باید به عزت رسیده و جنگ در آن خاتمه یابد و امیدواریم توجه همه همسایگان ما نیز بر پایان یافتن درد مردم افغانستان‌ متمرکز باشد.

توانا اضافه کرد: از همه کشورهای جهان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم همانطور که بیش از چهار دهه با ملت افغانستان برادرانه رفتار کرده اند، این ملت را تا زمان تاسیس نظامی قابل قبول در این کشور حمایت کنند.
دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال کشور افغانستان ادامه داد: مردم افغانستان رنج‌های زیادی تحمل کرده‌اند، در یک روز در یک شهر افغانستان ۲۴ هزار نفر به شهادت رسیدند، سرزمینی که همه وجود آن زخم است، هیچ خانه ای از آن بدون شهید نیست.
توانا افزود: اسلام مرز ندارد، همه امت اسلامی به هم وصل هستند و مرزهای استعماری باید از میان ملتها برداشته شود.
وی گفت: جبهه مقاومت نقش مهمی در حفظ امت اسلامی داشته و دارد و اگر جبهه مقاومت تشکیل نمی شد، امت اسلامی به صد بخش تقسیم می‌شد.
قیام کربلا، الگوی آزادیخواهان جهان
دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال کشور افغانستان ادامه داد: تمام قیام‌های آزادیخواهی جهان با الگوگیری از قیام کربلا و سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شکل گرفته‌ است.
توانا افزود: نهضت کربلا ادامه دهنده مسیر پیامبران الهی از جمله حضرت موسی و ابراهیم (ع) در دفاع از حق و مبارزه در برابر ستمگران برای معرفی اسلام ناب بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین ننگ در تاریخ اسلام این بود که کسانی که خود را پیروان پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند اهل بیت (ع) و خانواده پیامبر (ص) را به شهادت رساندند.
هشتمین همایش بین‌المللی اربعین ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه در مشهد برگزار می شود. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها