معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست شرایط و بستر افزایش همکاری‌های متقابل دو کشور ایران و افغانستان را با هدف توسعه تعاملات اقتصادی و حمایت از بخش خصوصی فراهم کنند.

 تاکید بر افزایش همکاری‌های اقتصادی متقابل ایران و افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی در نشست هم‌اندیشی تسهیل در مراودات تجاری با کشور افغانستان بر لزوم تدوین استراتژی جدید به منظور افزایش همکاری‌های متقابل دو کشور و تسهیل و تسریع در مبادلات مرزی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی مشکلات و موانع اجرایی فعالیت‌های اقتصادی استان در مرزها را شناسایی و پیشنهادات خود را برای اصلاح فرآیندها و نیز تصمیم‌سازی‌های جدید اعلام کنند و به‌منظور رفع موانع و تسهیل و روانسازی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: توجه به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این استان با توجه به تحولات اخیر کشور افغانستان اعم از متخصصان بخش‌های مختلف و سرمایه‌گذاران از سوی دستگاه‌های مرتبط ضروری است و باید برنامه‌های خود در این خصوص را ارائه دهند.

اشرفی ادامه داد: افغانستان شریک اول صادراتی و شریک دهم وارداتی خراسان رضوی است به‌طوری که در پایان سال گذشته بیش از ۷۹۲ میلیون دلار کالا از این استان به این کشور صادر شد که سهم ۵۹ درصدی از سبد ارزش صادرات کالایی استان را به خود اختصاص داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: مرز دوغارون مهمترین مرز فعال کشور با افغانستان است که در سال گذشته گمرک دوغارون با سهم ۴۴ درصد از نظر وزن و ۲۱ درصد از نظر ارزش کل صادرات تجاری استان، رتبه دوم در بین گمرکات خروجی خراسان رضوی را به خود اختصاص داد.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی خراسان رضوی نیز با اشاره به قابلیت‌های اقتصادی استان اعم از تولیدکنندگان و صادرکنندگان آمادگی خود را در شرایط جدید اعلام و خواستار توجه و حمایت دولت و مسئولان استان از نظر تسهیل امور تجاری، بازرگانی و یکپارچگی و مدیریت در صادرات محصولات و خدمات خود شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها