سرمربی تیم ملی فلوره ایران گفت: با حضور در مسابقات ازبکستان می خواهم ملی پوشان را محک بزنیم و ببینیم در یک سال باقی مانده تا بازی های آسیایی کجای کار هستیم.

سرمربی تیم ملی فلوره: شمشیربازان را در مسابقات ازبکستان محک می زنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد میرمحمدی درباره حضور ملی پوشان شمشیربازی فلوره ایران در مسابقات ازبکستان بیان کرد: در مسابقات Satelite، چهار نفر اول امتیاز کمی می گیرند و بقیه نفرات امتیاز نمی گیرند اما وارد رده بندی جهانی می شوند. با رییس فدراسیون صحبت کردم که چون سطح رقابت ها خیلی بالا نیست و مسابقات هم  نزدیک است از طرفی تعدادی از مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی لغو می شوند، خوب است که ملی پوشان در این رقابت ها شرکت کنند تا از لحاظ روحی بتوانیم آنها را بسازیم. از این رو علی امینی، ماهان میرزایی و هادی رضوی نیا نمایندگان ما در مسابقات ازبکستان هستند. البته  ابتدا حسین جعفری انتخاب شده بود اما چون سرباز است، پروسه کارهای مربوط به اجازه حضور او در این مسابقات تا موعد مقرر انجام نشد از این رو رضوی نیا جایگزین شد.

او ادامه داد: امینی و میرزایی که رده سنی آنها جوانان است، دفعه اول است که در مسابقات بین المللی رده بزرگسالان شرکت می کنند. می خواهیم ملی پوشان را محک بزنیم تا ببینیم در یک سال باقی مانده تا بازی های آسیایی کجای کار هستیم.

میرمحمدی در پاسخ به این پرسش که برای حضور در قهرمانی جوانان آسیا و جهان هم برنامه ای دارد یا خیر، گفت: جایی که می خواهیم خوب کار کنیم و نتیجه بگیریم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیاست. البته بیشتر، نگاهمان به جوانان است چون شیوع ویروس کرونا باعث شد مقداری تیم نوجوانان خالی شود. حضور در قهرمانی جهان هم شانس خوبی برای ما محسوب می شود. البته قول اردوی مشترک با یکی از کشورهای خارجی را هم  گرفته ایم که سعی می کنیم این اردو نزدیک آغاز مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و جهان باشد.

سرمربی فلوره در پاسخ به این پرسش که سرمایه گذاری برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ فقط روی سه نفر است یا نفرات بیشتری را مد نظر دارد، تصریح کرد: ما در بیشتر اردو ها چهار تا پنج نفرثابت (علی امینی، ماهان میرزایی، هادی رضوی نیا، حسین جعفری و صدرا جهانی) داریم. تصمیمی که من دارم و البته آقای باقرزاده هم نسبت به آن نظر مثبتی دارد این است که نمی خواهیم ملی پوشان را وارد حاشیه امن کنیم چون به نظرم این راهکار که یک بازیکن چند سال بدون انتخابی در رقابت ها شرکت می کرد، نتیجه خوبی نداد. این مساله انگیزه را از ورزشکاران دیگر می گیرد و از طرفی بازیکنی که بدون انتخابی، انتخاب شود معمولا خیلی زیاد تلاش نمی کند.

او افزود: برای اینکه انگیزه حفظ شود، به دنبال این هستم از این تعداد کم بیرون بیاییم. با وجود اینکه تیم خوبی داریم اما می خواهم شرایط به گونه ای باشد که همه در انتخابی ها تلاش کنند. در همین انتخابی آخر صدرا جهانی که نسبت به بقیه نفرات تجربه کمتری دارد، مقابل یکی، دو نفر که تاکنون موفق به شکستشان نشده بود، پیروز شد و این برای ما بسیار ارزشمند بود. از این رو سیاست من این است تا بازی های آسیایی کسی در حاشیه امنیت نباشد و نفرات باید خودشان حقشان را بگیرند و ثابت کنند لیاقت این را دارند که به بازی های آسیایی اعزام شوند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه نفرات جوانی را برای بازی های آسیایی آماده می کند، تصریح کرد: صحبت هایی مطرح می شود مبنی براینکه اگر تیمی نتیجه نمی گیرد یا ورزشکاران جوان هستند، نباید به بازی های آسیایی اعزام شود اما به نظرم برای بازی های آسیایی و المپیک بعدی  باید ورزشکاران ما حضور در این رویدادهای بزرگ را تجربه کنند و این سرمایه گذاری برای چهارسال بعد است. به هر حال ما در هر مسابقه برای گرفتن بهترین نتیجه می رویم اگر رویدادهای بزرگ را تجربه نکنیم، نمی‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم، مخصوصا در رشته ای مانند شمشیربازی که تمرکز می خواهد و مبارزه ای است و روحیه هم خیلی در آن موثر است. ملی پوشان فلوره انگیزه خوبی دارند و در یک‌یک آنها این را می بینم که می خواهند پیشرفت کنند و بجنگند و می خواهند حرف هایی که راجع به فلوره است را با عملکردشان جواب بدهند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها