تحلیلگر مشهور جهان عرب عملیات فرار اسرای «تونل آزادی» را قهرمانانه و مبتکرانه توصیف کرد و نوشت: صهیونیستها به دلیل این شکست امنیتی و اطلاعاتی باید از خجالت سر خود را پایین بیندازند.

حماسه اسرای قهرمان فلسطینی/ صهیونیست‌ها سرشان را پایین بیندازند

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را در خصوص بازداشت مجدد آخرین اسرای عملیات «تونل آزادی» در روزنامه رأی الیوم منتشر کرد. وی در ابتدای این مطلب نوشته است: بامداد دیروز بود که نظامیان رژیم صهیونیستی آخرین اسرای عملیات تونل آزادی را بازداشت کردند اما حماسه‌ای که این اسرا خلق کردند، همچنان به قوت خود باقی است.

عطوان در مطلب خود در این زمینه آورده است: می‌توان گفت که اسرای تونل آزادی یک فرار افسانه‌ای از زندان جلبوع داشتند. هیچکس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند. فرار آنها از زندان فوق امنیتی جلبوع حقیقتاً افسانه‌ای بود. بامداد روز گذشته این صهیونیست‌ها نبودند که موفق به بازداشت دو اسیر باقی مانده یعنی أیهم نایف کممجی و یعقوب انفیعات شدند، بلکه دو اسیر مذکور به منظور حفظ جان اهالی خانه‌ای که در آنجا پناه گرفته بودند، خودشان را تسلیم کردند.

در ادامه مطلب این تحلیلگر مشهور جهان عرب آمده است: اکنون می‌توان گفت که یک فصل از ماجرای فرار اسرای عملیات تونل آزادی به پایان رسید و فصل دیگر آن آغاز شد. فصل اول این ماجرا روز گذشته با بازداشت مجدد آخرین اسرا پایان یافت و اکنون در فصل جدید آن به سر می بریم. در فصل جدید ما شاهد نتایج یک ابتکار هستیم؛ ابتکاری که توسط ۶ اسیر زندان جلبوع خلق شد.

وی افزود: این یک شکست و یک رسوایی بزرگ برای تل آویو محسوب می‌شود. امروز وضعیت به گونه‌ای است که اسرائیل نمی‌تواند به دلیل بازداشت ۶ اسیر جشن بگیرد زیرا فرماندهان نظامی و امنیتی این رژیم باید از خجالت سر خود را پایین بیندازند.

در ادامه مطلب تحلیلگر مشهور جهان عرب عنوان شده است: فرماندهان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی باید از خجالت سرشان را پایین بیندازند، چرا که نوع فرار اسرای زندان جلبوع تمامی تلاش‌های تل آویو برای اسطوره سازی ساختار امنیتی و اطلاعاتی این رژیم را زیر سوال برد. امروز می‌توان گفت که زمان آزادی اسرای فلسطینی بیش از پیش نزدیک تر شده است.

عطوان همچنین افزوده است: باید بگویم که طی ۳ ماه گذشته پیروزی‌های بزرگی برای محور مقاومت در منطقه رقم خورده است. اولین پیروزی در طول این بازه زمانی در جریان عملیات شمشیر قدس رقم خورد؛ عملیاتی که گروه‌های مقاومت فلسطین طی آن شکست سنگینی را به صهیونیست‌ها تحمیل کردند.

عطوان تأکید کرد: پس از آن نیز شاهد حفر تونل اعجاز برانگیز اسرای فلسطینی در زندان جلبوع بودیم که یک رسوایی بزرگ را برای صهیونیست‌ها رقم زد. در کنار آن، رسیدن کاروان‌های سوخت از ایران به لبنان نیز دستاورد بزرگی بود. تمامی این اتفاقات نشان می‌دهد که ما در برابر مرحله جدیدی از اقدامات قهرمانانه و مبتکرانه در ساختار محور مقاومت هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها