۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
کد خبر: 769836

با وجود این‌که باشگاه شهر خودرو بلافاصله بعد از قطع همکاری با سید مهدی رحمتی، محمدرضا مهاجری را به‌عنوان سرمربی جدید معرفی کرد اما ابهامات زیادی در خصوص احتمال موفقیت این تیم در رقابت‌های فصل آتی وجود دارد.

 مارکوپولوها در شهرخودرو

هرچند رضا مهاجری معتقد است فوتبال خراسان‌رضوی به‌ویژه شهرخودرو را به‌خوبی می‌شناسد و آگاهی کامل نسبت‌به توانمندی‌های فنی بازیکنان این تیم دارد اما این پرسش برای منتقدان به‌وجودآمده که ملاک و معیار سرمربی جدید شهر خودرو از خریدهای جدیدش برای فصل آینده چیست؟

چشم بازار کور شد

با آنالیز عملکرد بازیکنان استخدامشده توسط باشگاه شهر خودرو این حقیقت برملا میشود که بازیکنانی به عضویت باشگاه مشهدی درآمده اند که یا سابقه مصدومیتهای شدید داشتهاند و یا نتواسته اند در تیم های قبلی گلی برسر باشگاه خود بزنند.

همین عامل میتواند شرایط ناپایداری را برای نیمکت تیم رقم بزند. چرا که بهجای ستارههای جدا شده از ترکیب فصل گذشته بازیکنان همسطح آنها جذب نشد.

حضور میلاد کمندانی، پوریا غلامی، محسن کریمی، عرفان پور افراز، مجتبی بیژن، مجتبی مقتدایی، محسن ربیع‌خواه، منصور باقری، سعید جلالی راد و مهدی شریفی نشان می‌دهد که شهر خودرویی‌ها چشم بازار را کور کرده‌اند و برای حضور در لیگ یک تیم کاملاً معمولی را دور هم جمع کرده‌اند.

نگاه منصفانه

البته باید به این نکته نیز اعتراف کرد که این اتفاق به واسطه مشکلات مدیریتی برای مهاجری رقم خورد چون وی در روزهایی که می‌توانست بازیکنان شاخصی را نسبت‌به بازیکنان کنونی و خریدهای جدیدش انتخاب کند منتظر بود تا ببیند آیا روی نیمکت شهر خودرو خواهد نشست یا این‌که این باشگاه همچنان گرفتار فعل‌وانفعالات مالکیتی قرار خواهد گرفت.

در کنار این مسئله بحران مالی و نبود منابع کافی برای خرید بازیکنان جدید نیز یکی دیگر از مشکلاتی بود که دست رضا مهاجری را برای انتخاب‌های بهتر نسبت‌به خریدهای جدیدش را بست.فروش بازیکنانی چون قاسمی نژاد و نعمتی هم در این بین مزید بر علت شد تا شهرخودرو عملاً خالی از بازیکنان تأثیرگذار و ستاره شود.

مارکوپولوها

بااین‌وجود همچنان منتقدان بر این باورند حضور مارکوپولوهای فوتبال ایران که هر فصل در یک باشگاه حضور دارند و عمر فوتبالی آن‌ها به پایان رسیده آیا در شهر خودرو می‌تواند کارساز واقع شود یا اینکه باردیگر این باشگاه در میانه راه به واسطه عدم توانمندی ستاره‌های تازه‌وارد به این تیم با مشکل جدی روبه‌رو خواهند
شد.

به‌نظر می‌آید رضا مهاجری فصل بسیار سخت و پرفرازونشیبی پیش رو دارد چراکه حالا زمزمه حضور احتمالی تماشاگران لیگ برتری نیز در ورزشگاه‌ها به‌صورت جدی شنیده می‌شود و اگر این اتفاق رقم بخورد، مطمئناً هواداران مشهدی در صورت ناکامی تیم شهرشان ساکت نخواهند نشست.

اهرم فشار

البته نکته قابل تأمل اینجاست که عملکرد فصل گذشته کادر فنی سابق و نتایج پایانی رقیب مهاجری در تیم مشهدی نیز می‌تواند اهرم فشار جدی برای مهاجری و همکارانش به شمار آید.

برچسب‌ها