طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۴۰۹ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۳۰ میلیون و ۳۱۸ هزار نفر رسید.

عبور شمار مبتلایان از ۲۳۰ میلیون نفر

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۳۰ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۱۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۰۷ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۳۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۲۰ هزار و ۵۷۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۳۰۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۹۶ هزار و ۸۶۷ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۷ هزار و ۳۳۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۴۹۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۵ هزار و ۸۰۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۵۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۴ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۹۱ هزار و ۵۱۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و ایران نیز به‌ترتیب با ۷ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۵۴۳، ۷ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۵۱، ۶ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۹۹، ۶ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۸۵ و ۵ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۹۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۳۱ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۲۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۲۵، ۳۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۷۴۱ و ۲۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۹۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها