۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 770033

یک کارشناس ایمنی با اشاره به برگزاری کمپینی درباره درهای ضدحریق گفت: پیام این کمپین این است که درهای ضد حریق در لحظات اولیه به نجات جان آدم ها کمک بسیاری می کند و نبود آن ها موجب از دست رفتن جان ها می شود.

برگزاری کمپینی برای استفاده از درهای ضد حریق

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مرشد دوست درباره کمپین استفاده از درهای ضد حریق که طی چند روز جاری برگزار می شود، اظهار کرد: از روز گذشته تا ۲۶ سپتامبر کمپینی در ارتباط با درهای ضد حریق برگزار می شود که از سوی شرکت های تجهیزات ایمنی اجرا شده است. 

وی ادامه داد: تولید کننده و فروشندگان تجهیزات ایمنی خود را موظف می دانند که اقدامات فرهنگی نیز در این حوزه انجام دهند که کمپین اشاره شده نیز یکی از آن ها است. 

وی گفت: پیام این کمپین این است که این درها در لحظات اولیه به نجات جان آدم ها کمک بسیاری می کند و نبود آن ها موجب از دست رفتن جان ها می شود. ذیل این کمپین گفته می شود که این درها باید در مکان ها نصب شود و سمینار و کنفرانس های بسیاری در این باره برگزار می شود. با برگزاری این کمپین ها امید دارند که برخی به استفاده از این درها رو بیاورند و حتی چند جان نجات داده شود. 

این کارشناس ایمنی گفت: البته در ایران اگر از فروشندگان و تولید کنندگان تجهیزات حمایت شود، این تصور به وجود می آید که قسمت تبلیغاتی آن مد نظر است، اما در دنیا این موضوع حل شده و سازمان های امدادی از این دسته از کمپین ها حمایت می کنند. 

مرشد دوست افزود: درهای دود بند و ضد حریق اگر داخل ساختمان قرار گیرد ساختمان های مجاور دود زده و حریق زده نمی شود. حتی این درها در نجات جان افراد نیز موثر است. 

وی با بیان اینکه درهای دو بند و ضد حریق هزینه بالایی دارند، گفت: البته این مسئله هم وجود دارد که در صورت سرایت آتش از طبقه ای به طقه دیگر خسارت حریق چندین برابر می شود و خسارت زیادی به ساکنان یک ساختمان تحمیل می شود. در ایران یکسری درهای شیشه ای را به عنوان در جدا کننده در نظر می گیرند که البته از نظر برخی کارشناسان چالش های خاص خود را دارد. درب های دود بند دو نوع هستند که از دود یا حریق جلوگیری می کنند که مقاومت های متفاوتی دارند و ساعت های متفاوتی را از نفوذ دود یا آتش جلوگیری می کنند. 

مرشد دوست ادامه داد: مجموعه ای از تجهیزات اگر در ساختمان وجود داشته باشد می تواند ساختمان را به سمت ایمن شدن سوق دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها