معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تداوم اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز در معابر و بزرگراه‌های پایتخت خبر داد.

برخورد با تخلفات خطر آفرین رانندگان در معابر پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی همه خانی با اشاره به اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز در بزرگراه‌های پایتخت که از چند روز پیش به طور ویژه در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قرار گرفته است، گفت:  بررسی علل وقوع تصادفات رانندگی نشان داده که ارتکاب تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت غیرمجاز، حمل بار نامتعارف، انجام حرکات نمایشی با خودرو، سبقت غیر مجاز و ... بیشترین نقش را در وقوع تصادفات رانندگی دارد و در همین راستا نیز از مدتی قبل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با قوت ادامه دارد، گفت: گاهی تخلف یک راننده نه تنها این فرد و دیگر سرنشینان خودروها را به خطر می‌اندازد، بلکه می‌تواند منجر به تهدید ایمنی دیگر رانندگان و کاربران قانونمدار ترافیک نیز شود. از این رو اجرای این طرح برای حفظ و ارتقا ایمنی تمام کاربران ترافیک است.

همه‌خانی افزود: در همین راستا نیز از زمان اجرای این طرح تاکنون با ده‌ها خودروی متخلف برخورد شده و این خودروها علاوه بر اعمال قانون و جریمه به طور ساعتی در حاشیه مسیر نیز متوقف می‌شوند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها