بسیاری از منتقدان بر این باور بودند با توجه به شرایطی که در روزهای پایانی مدیریت احمد مددی در باشگاه استقلال برای فرهاد مجیدی رقم خورد با حضور مدیرعامل جدید جایگاه سرمربی استقلال به خطر بیفتد و فرهاد مجیدی برای ماندن روی نیمکت استقلال با چالشی جدی روبه‌رو شود، اما ملاقات شبانه سرمربی آبی‌ها با مصطفی آجورلو دستاورد شیرینی را برای فرهاد به‌دنبال داشت تاحدی‌که وی با پیشنهاد تمدید قرارداد سه فصل روبه‌رو شد.

بازسازی خط حمله با برزیلی‌ها

با انتشار خبر توافق شبانه مصطفی آجورلو با فرهاد مجیدی برای ادامه همکاری این مربی در سه فصل پیش‌رو، مقدمات تقویت استقلال نیز فراهم شد، به گونه‌ای که مصطفی آجورلو خطاب به فرهاد مجیدی گفت در اسرع وقت فهرست بازیکنان مورد نیاز خود را به مدیریت باشگاه اعلام کند.

هرچند تا این لحظه هنوز به نام بازیکنان مورد نظر مجیدی در رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اشاره‌ای نشده، اما گفته می‌شود سرمربی آبی‌ها علاقه‌مند به جذب میلاد جهانی، ساکی، روزبه چشمی و کی‌روش استنلی است.

از چشمی تا مهاجمان خارجی

روزبه چشمی در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می‌شود و آخرین قراردادش با ام صلال قطر تا یکم جولای اعتبار داشت. او مدت‌هاست که می‌خواهد به استقلال برگردد.

کی روش پس از مذاکره با پرسپولیس همچنان بلاتکلیف است و باید دید در مذاکره با استقلال تخفیف می‌دهد یا اصلاً مجیدی روی مهاجم خارجی دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند؟ مجیدی به شرطی اجازه فروش مهدی قایدی را صادر کرد که دو مهاجم سطح بالا به جای وی جذب شود.

با توجه به تقویم لیگ برتر مهاجمان تراز اول داخلی، تیم خود را انتخاب کرده‌اند. با این اوصاف مجیدی ناچار است به دنبال مهاجم خارجی برود. از باشگاه استقلال خبر می‌رسد فرهاد پس از هماهنگی با آجورلو از گابریل پین درخواست کرده دو بازیکن خارجی ایده آل را به استقلال معرفی کند تا آن‌ها به جمع بازیکنان فعلی ملحق شوند.گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است که استقلال با دو مهاجم برزیلی در حال مذاکره است. از طرفی این ریسک وجود دارد که مهاجمان خارجی نتوانند خود را با  شرایط لیگ برتر ایران و استقلال منطبق کنند. همچنین نباید فراموش کرد انتقال پول به حساب بازیکنان خارجی برای باشگاه‌های ایرانی دشوار است. از سوی دیگر با توجه به شرایط ارزی هم نمی‌توان مهاجم گران قیمت خرید.

قلم قرمز روی آبی‌های سابق

همزمان با این گمانه زنی‌ها برخی مدعی شدند بدون تردید با به وجود آمدن فضای جدید احتمال حضور بازیکنانی که به واسطه اختلاف با مددی از جمع آبی‌ها جدا شده بودند نیز وجود دارد اما فرهاد مجیدی خیلی زود قاعده بازی را به هم ریخت و به نزدیکانش گفت تمایلی به حضور رشید مظاهری در ترکیب استقلال ندارد و در خصوص فرشید اسماعیلی نیز داستان به همین ترتیب است! این در حالی است که رشید مظاهری که فصل گذشته یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ بود و کلین شیت‌های زیادی را در دروازه استقلال ثبت کرد، برای فصل جدید قرارداد یا توافقی با تیم‌های لیگ برتر ندارد.

برچسب‌ها