معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سبک زندگی خانواده از جمله مسائل مهمی است که در قالب هنر و فیلم باید نمایش داده شود.

لزوم نمایش سبک زندگی خانواده در هنر و فیلم

به گزارش قدس آنلاین، انسیه خزعلی با اشاره به لزوم استفاده از شیوه های نوین هنری در ارائه الگوی مناسب زن انقلابی گفت: تاکنون اقدام چشمگیر و مناسبی برای نشان دادن زن تراز انقلاب اسلامی انجام نشده است. هنوز کتاب هایی که در مورد زنان حماسه ساز در زمان انقلاب یا جنگ به نگارش در آمده اند، جهت الگوسازی مناسب به فیلم تبدیل نشده است.

معاون امور زنان ابراز داشت: سبک زندگی خانواده از جمله مسائل مهمی است که در قالب هنر و فیلم باید نمایش داده شود. لازم است، فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی ابتدا در بین زنان و سپس در بین زنان و مردان نهادینه شود.

وی با اشاره بر لزوم حرکت در چهارچوب دین اسلام بیان کرد: اسلام را آن گونه که هست نشان دهیم. در احکامی که حدودی معین داریم اگر جلوتر حرکت کردیم، خود ما به اسلام صدمه زده ایم. به عنوان مثال، اگر جلوتر حرکت کردیم و برای حجاب رنگ تعیین کردیم و برای حجاب فراتر از آن چیزی که حکم فقهی است خواستیم سخت بگیریم، خود ما اولین ضربه را زده ایم و باعث می شویم که برخی از دختران ما تلقی غلطی از دین دریافت کنند.

معاون امور زنان تصریح کرد: دین ما کرامتی را برای زن قرار داده است که قابل مقایسه با هیچ مکتبی نیست. امیدوارم با کمک مردم و همراهی نهادهای مختلف از جمله وزارتخانه ها، استانداری ها و… بتوانیم مشکلات جامعه زنان و خانواده ها را حل کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها