نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سفرهای استانی رییس‌جمهوری را موجب زنده شدن امید در دل مردم به ویژه در استان‌های محروم عنوان کرد و گفت: سرکشی به شهرها و استان‌ها رسالت فراموش شده چند سال اخیر در کشور بود که‌ آیت الله رییسی این سنت را احیا کرد.

آیت الله رییسی با سفرهای استانی رسالتی فراموش شده را احیا کرد

به گزارش قدس آنلاین، عباس مقتدایی درباره سفرهای استانی و دیدارهای مردمی دولت سیزدهم، متحرک بودن دولت و سرکشی به شهرها و استان‌ها را رسالت فراموش شده چند سال اخیر خواند که سید ابراهیم رییسی آنرا احیا کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سرکشی ریییس‌جمهوری به استان‌ها را عامل شور و نشاط جامعه عنوان کرد و گفت:‌ بازدیدهای رییس جمهوری سبب تحرک اجتماعی در بخش‌های مختلف می‌شود. اینکه رییس جمهوری از نزدیک به شکل عینی و ملموس با مردم، تولید کنندگان، صادرکنندگان، کشاورزان، کارگران و همه افرادی که دستی در تولید و اقتصاد دارند، دیدار و گفت و گو کند، می‌تواند نوید دهنده آینده روشن و رو به پیشرفت کشور باشد.

وی، دیدارهای رییس جمهوری و حضور وی در مناطق مختلف کشور را سبب زنده شدن امید در دل مردم به ویژه در استان‌های محروم عنوان کرد و گفت: هرچقدر آیت الله رییسی در این راه تلاش بیشتری انجام دهد،  نفوذ او در دل مردم بیشتر می‌شود. البته باید بدانیم این منش، ابتکاری و خلق شده نیست، بلکه منشی نهادینه شده در قانون اساسی و حکمرانی اسلامی است که باید از سوی مسوولان پیگیری شود.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد:‌ دولت سیزدهم در ابتدای کار سوگیری و جهت‌گیری روشنی دارد و معتقدیم آیت الله رییسی می‌تواند در این سفرها مشکلات مهمی از جمله بحران آب را سریعتر برطرف کند.

مقتدایی با تاکید بر حل سریع بحران آب در مناطق مرزی و فلات مرکزی ایران، گفت: برای حل مشکلات و چالشهای بخش آب کشور باید تدابیر کارآمد و بهره‌وری‌های ارزنده‌ای صورت بگیرد و حل مشکل آب در سریع برطرف شدن سایر مشکلات هم تاثیر فراوانی دارد.

وی با دعوت از رییس جمهوری برای سفر به اصفهان، افزود: از زاینده رود به عنوان یکی از رودهای مهم کشور حداقل ۵ میلیون نفر استفاده می‌کنند. ولی کم آبی آن سبب شده شرایط گردشگری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کسب و کار مردم تحت تاثیر قرار گیرد. حل این معضل با بازدید میدانی مسوولان و چاره اندیشی‌های کاربردی می‌تواند رفع شود.

 آیت الله رییسی از زمان‌ آغاز به کار دولت با سفر به استانهای سیستان و بلوچستان،‌ خوزستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم، در جریان خدمات رسانی به مردم حل مشکلات و گرفتاریهای مردم قرار گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها