وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها سعی می‌شود امور فرهنگی و پرورشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

امور پرورشی دانشجویان با جدیت دنبال می‌شود 

به گزارش قدس آنلاین دکتر محمد علی زلفی گل در حاشیه اختتامیه همایش " آینده روشن" ویژه رتبه‌های برتر کنکور سراسری رشته ریاضی که در مشهد برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وزارتخانه بر اثرگذاری بیشتری در موضوعات مختلف دانشگاهی از جمله موضوعات فرهنگی و پرورشی تا بر طرف شدن کمبودهای دوران آموزش غیر حضوری دانشگاه‌ها تاکید دارد.

از اسفند سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید-۱۹  آموزش در دانشگاه های کشورمان شکل تازه ای به خود گرفت و وارد عرصه مجازی و الکترونیکی شد به‌ طوری که در نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای چهارمین ترم متوالی مراکز آموزش عالی، آموزش مجازی را در پیش گرفته اند که امید است در سایه واکسیناسیون، مردم کشورمان به زودی شاهد برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌های کشور باشند.

وی ادامه داد: دانشجویان قشر فرهیخته جامعه هستند و به احترام علم سعی می‌کنند علیه ویروس کرونا واکسن بزنند و در این زمینه پیشتاز هستند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی در مورد حمایت وزارت علوم از نخبگان اظهارکرد: بهترین کمکی که وزارت علوم می‌تواند به جوانان نخبه کند نخبه گزینی، نخبه پروری و نخبه گماری است.

او توضیح داد: تلاش می‌شود تا بهترین‌ دانشجویان برای تحصیل در دانشگاهها انتخاب شوند و شرایط برای شکوفا شدن استعدادهای آنها مهیا شود و این افراد در جای مناسب خودشان قرار گیرند و به کاری گماشته شوند که بتوانند در جامعه اثر بخشی بیشتری پیدا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها