رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بزرگترین و کارامدترین استراتژی تولید انرژی در جهان، کاهش مصرف و بهینه‌سازی آن است، زیرا بار اضافی مصرف را به چرخه باز می‌گرداند.

بزرگترین استراتژی تولید انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژِی است

​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، «آرش نجفی» در نشست کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه ایران یکی از دارندگان انرژی در جهان شناخته می شود، اظهار داشت: به دلیل برخی مشکلات، از این ثروت و اعتبارات حاصل از آن استفاده بهینه نداشتیم و در جهت بهبود اقتصاد از آن بهره‌مند نشده ایم به همین دلیل ظرفیت های بسیاری از دست رفته است که نداشتن سرمایه گذاری و امکانات کافی برای استخراج و بهینه کردن چاه‌ها و مخازن نفتی یکی از مشکلات محسوب می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون سرمایه‌گذاری مناسب برای صنعت نفت وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: استفاده کافی از اعتبارات کشور باعث می شد تا در شرایط کنونی با مشکلات در زمینه فروش و انتقال انرژی مواجه نشویم و با نفوذ در بازار و ایجاد وابستگی برای سایر کشورها، امنیت اقتصادی را تضمین کنیم اما کمبود تولید در داخل نیاز بازار جهانی به ایران را کاهش داده است.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: صنعت برق کشور نیز امروز همین مشکلات را پشت سر می گذارد و با وجود در اختیار قرار داشتن بیش از ۵۰ درصد نیروگاه ها توسط بخش خصوصی، نحوه مدیریت موجب فرسایشی شدن شرایط برای سرمایه‌گذاران شده است که این روند این بخش را بی‌رمق نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بهینه کردن مصرف انرژی با افزایش قیمت حامل‌های امکان پذیر نیست، اظهار داشت: با مدیریت مناسب یارانه می‌توان بخشی از مشکلات صنایع از جمله برق و نفت را حل کرد، زیرا تجمیع سرمایه های خرد کشور و سرمایه گذاری در بخش مورد نیاز مردم، منفعت بیشتری را برای کشور به ارمغان می آورد.

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران با اشاره به برخی کمبودها در فصل سرما، اظهار داشت: نیاز به اقدامات و تصمیم گیری های فوری دیده می شود که با توجه به برنامه های دولت سیزدهم در انتظار تحقق آن هستیم زیرا تسریع در عملکرد دارای اهمیت است و برای حل بحران‌ها باید توجه کافی به آن داشته باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها