استقلال با دو گل ستاره فرانسوی خود توانست ذوب آهن را شکست دهد و با ۶ امتیاز در کورس بالای جدول جای بگیرد.

یامگا یاد دیاباته و تیام را زنده کرد/ سه امتیاز در جیب استقلال

به گزارش قدس آنلاین، در چارچوب هفته دوم لیگ برتر ایران، استقلال و ذوب آهن از ساعت ۱۸ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با دو گل کوین یامگا به نفع شاگردان فرهاد مجیدی خاتمه یافت.

استقلال با این پیروزی با ۶ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر جای گرفت. ذوب آهن هم با این شکست همچنان سه امتیازی شد و در میانه‌های جدول رده‌بندی جای گرفت.

ستاره این بازی کوین یامگا بود که در اولین بازی خود برای استقلال دو گل به ثمر رساند و ارزش های خود را ثابت کرد.

نیمه اول

ذوب آهن اولین خطر این بازی را خلق کرد و ثانیه ۴۰ ضربه سر رضا خالقی‌فر به طور ناقص توسط سیدحسین حسینی دفع شد و در ادامه بازیکنان استقلال توپ را دور کردند.

در دقیقه هفت، سید مجید حسینی احساس مصدومیت کرد و بعد از چند دقیقه مداوا، از کادرفنی درخواست تعویض شدن کرد که رشید مظاهری جای این بازیکن را  در دروازه استقلال گرفت.

در دقیقه ۲۱ بازی کوین یامگا و سجاد جعفری از ناحیه سر با هم برخورد کردند که یامگاه از ناحیه پیشانی دچار خونریزی شد و بعد از پانسمان به بازی برگشت اما جعفری قادر به ادامه این بازی نبود و سینا اسد بیگی به جای او وارد زمین شد.

در دقیقه ۲۴ استقلال اولین موقعیت نسبتا خطرناک خود را ایجاد کرد که یامگا در متن این حرکت بود و در ادامه ضربه حسین زاده با برخورد به بازیکن ذوب آهن دفع شد و به کرنر رفت.

گل: کوین یامگا در دقیقه ۲۷ توپی را در مقابل محوطه جریمه گرفت و بعد از چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، شوت زد که توپ او به صورت زمینی از کنار دستان فرعباسی وارد دروازه ذوب آهن شد تا این بازیکن در اولین بازی خود، اولین گل خود را به ثمر برساند.

در دقیقه ۴۰، عارف رستمی از فاصله حدودا ۲۵ متری به سمت دروازه استقلال شوت زد که ضربه او از بالای دروازه رشید مظاهری به بیرون رفت.

در دقیقه ۸+۴۰، پارس در عرض عارف رستمی در موقعیت تک به تک به رضا خالقی‌فر رسید که شوت تک ضرب و کم جان این بازیکن دقیقا جایی رفت که رشید مظاهری حضور داشت.

در دقیقه ۵+۴۵، ارسال ابراهیم‌زاده به روی دروازه استقلال با ضربه سر حجت صدقی از کنار دیرک دروازه مظاهری به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۰، حرکت انفرادی یامگا، فرصت خوبی برای او ایجاد کرد ولی شوت او را دروازه‌بان ذوب آهن راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۵۵، توپ ارسالی به داخل محوطه جریمه به رضا خالقی فر رسید اما ضربه این بازیکن از چند متری دروازه با تکل به موقع سیاوش یزدانی به کرنر رفت که ثمری برای تیم میزبان نداشت.

خدابنده لو در دقیقه ۶۳ و ابراهیمی در دقیقه ۶۸ با شوت از راه دور دروازه استقلال را تهدید کردند که توپ داخل چارچوب دروازه نبود.

در دقیقه ۷۲ استقلال بالاخره صاحب موقعیت شد که جعفر سلمانی از مقابل محوطه جریمه شوت زد که ضربه او به تور کنار دروازه ذوب آهن برخورد کرد.

در دقیقه ۷۴ حرکت انفرادی یامگا و ضربه این بازیکن با واکنش فرعباسی دفع شد. چند دقیقه بعد این بار رضاوند شانس خود را امتحان کرد که ضربه او هم توسط دروازه بان ذوب آهن دفع شد.

در دقیقه ۸۹ برخوردی در داخل محوطه جریمه استقلال صورت گرفت که بازیکنان ذوب آهن به شدت اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور با کارت نیمکت زرد نشینان معترض تیم میزبان را جریمه کرد.

در دقیقه ۴+۹۰ جعفر سلمانی در موقعیت تک به تک و در حالی که یامگا را هم کنار خود می دید، توپ را به اوت زد و اعتراض این بازیکن را به دنبال داشت.

گل: کوین یامگاه در دقیقه ۵+۹۰ و در موقعیت تک به تک دروازه ذوب آهن را گشود تا خودش و تیمش را با دو گل پیش بیاندازد و عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به جای بگذارد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی (رشید مظاهری ۱۰)، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، آرش رضاوند (کارت زرد)، مهدی مهدی‌پور، جعفر سلمانی، وریا غفوری، محمد دانشگر، امیرارسلان مطهری (سعید مهری ۵۸)، امیرحسین حسین‌زاده و کوین یامگا.

ترکیب ذوب آهن: حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی، پوریا پورعلی، مسعود ابراهیم زاده، رضا خالقی فر، آرمان قاسمی، سجاد جعفری (سینا اسدبیگی ۲۰)، عارف رستمی، امیر شبانی، محمد خدا بنده لو.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها