پاییز به سبب تغییراتی که در ظاهر طبیعت به وجود می آورد و رنگارنگی حاصل از آن، منبع الهام بسیاری از نقاشان جهان است.

۸ نقاشی متفاوت از پاییز را تماشا کنید

به گزارش قدس آنلاین، فصل رمانتیک پاییز این فرصت را به هنرمندان می دهد تا با خروج از خانه به ترسیم مناظر زیبایی از طبیعت پرداخته و با خیال خود آن تصاویر را زیباتر کنند.

الجزیره در ادامه این گزارش به معرفی چند اثر هنری از چند هنرمند، در دوره های مختلف تاریخی پرداخته است که با هم می خوانیم:

در تابلوی زیر اثر رابرت اس دانکنسون ـ ۱۸۶۵، رنگ های زنده و روشن پاییزی جلب توجه می کند. این تابلو تصویری سحر انگیز و زیبا از پاییز را به نمایش گذاشته و نگاه رویایی نقاش به اطرافش را نشان می دهد.

هانس اندرسون بریندیکلد ـ ۱۹۰۲، تابلویی با موضوع پاییز دارد که بسیار واقع بینانه است. در آن زمان عکاسی به تازگی قراگیر شده و تصاویر دوربین ها در میان مردم محبوبیت زیادی داشتند از این رو نقاشان تلاش می کردند تا تابلوهایی شبیه به واقعیت و شبیه به تصاویر عکاسی شده بکشند.

مری کسات ـ۱۸۸۰،   در تابلو زیر تصویر زنی را در میان طبیعت پاییز ترسیم کرده اما نقش مدل که خواهر او لیدیا است، پررنگ تر از محیط اطرافش ترسیم شده و نقاش برای چشم نوازتر کردن نقاشی از رنگهای قرمز و نارنجی بیشتر استفاده کرده است. کسات اغلب زنان را در شرایط و اماکن مختلف به تصویر کشیده و در این نقاشی هم روی صورت مدل بیش از بدن او توجه کرده و هویت او را به عنوان یک زن بر بدنش برتری داده است.

ونسان ون گوگ ـ ۱۸۸۹، تابلو «درخت توت در پاییز» را کمتر از یک سال قبل از مرگش و زمانی که در بیمارستان روانی بستری بود ترسیم کرده است. حرکت وحشی رنگ ها در این اثر نشان از حالات روحی نقاش در آن دوره دارد. او درخت توتی که در باغچه آسایشگاه بوده را ترسیم کرده است.

فریز امیل اوتون۱۹۰۶، در تابلو زیر نشانه های نقاشی های واقع گرایانه را رد کرده و اثری که ترسیم کرده در مقایسه با دیگر تابلوهای پاییزی هنرمندان آرام و با جزییات نیست.

جورجیا اوکیف ـ۱۹۲۴، در تابلو «برگ های پاییزی» نمایی نزدیک و با جزییات از برگ های پاییزی را ترسیم کرده و اثری متفاوت از آثار قبل از خود و زمان خود خلق کرده است.

کریستی بلکورت ـ۲۰۱۵،   در تابلو زیر بر عکس آثار گذشته که به انسان و درختان توجه داشتند، به ترسیم رابطه میان پرندگان و درختان پرداخته است. در زمان حال برخلاف دوره کلاسیک هر هنرمند ویژگی ها و اسلوب خاص خود را دارد و بلکورت در این نقاشی نمایی نزدیک از درختان را بدون اینکه به نقاشی های واقع گرایانه دوره قبل شبیه باشد ترسیم کرده است.

گوستاو کلیمت ـ۱۹۰۳،   نقاش اتریشی، در این تابلو رنگ ها و اندازه های متفاوتی را از پاییز به نمایش گذاشته است؛ به طوری که تصویری سه بعدی از جنگل ترسیم شده است. برخلاف تصاویر تاریک و کلیشه ای از جنگل  او تصویری پاییزی و روشن را برای جنگل انتخاب کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها