با اتمام مرمت‌های اساسی و چندین ماهه، خیابان باستانی ابوالهول این هفته در مراسمی در اقصر مصر بازگشایی می‌شود.

بازگشایی «خیابان ابوالهول» در مصر

به گزارش قدس آنلاین، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از بازگشایی خیابان باستانی ابوالهول در تاریخ ۲۵ نوامبر (پنجشنبه، ۴ آذر) خبر داد.

خیابان ابوالهول خیابانی است به طول دو هزار و ۷۰۰ متر که با هزاران مجسمه قوچ و ابوالهول در دو طرف آن، از مجموعه معبد کرنک تا معابد اقصر کشیده شده است. مقامات مصر در چند ماه اخیر روی این خیابان و معابد کرنک و اقصر مرمت‌های اساسی انجام داده‌اند.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از سفرای کشورهای خارجه و تعدادی از چهره‌های شناخته شده برای حضور در مراسم بازگشایی این خیابان دعوت کرده است.

بازگشایی خیابان ابوالهول بخشی از تلاش‌های مصر برای بازسازی اماکن تاریخی و ارتقای گردشگری در این کشور است. مقامات مصر سال گذشته در همین راستا طی مراسمی که رژه طلایی فراعنه (Pharaohs' Golden Parade) نام داشت، ۱۸ پادشاه و ۴ مقام سلطنتی دیگر را در مسیری ۷ کیلومتری از موزه مصر به موزه ملی تمدن مصر منتقل کردند. این مراسم به طور زنده از تلویزیون مصر پخش شد و بازتابی جهانی به همراه داشت.  

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، به تازگی به مقامات دولتش دستور داد از مراسم بازگشایی خیابان ابوالهول برای ارتقای قدرت نرم مصر در سطح بین المللی استفاده کنند. وی در بخشی از اظهاراتش در این باره تاکید کرد شهر اقصر، که اغلب از آن به عنوان بزرگترین موزه روباز جهان یاد می‌شود، بازتاب‌دهنده شکوه و غنای تمدن مصر باستان است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها