رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت: توسعه گردشگری در این شهرستان رهیافتی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی تجدید شونده است.

توسعه گردشگری در شهرستان بردسکن رهیافتی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی تجدید شونده

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، حمیدرضا اقبالی  با بیان این خبر گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در یک منطقه برای کمک به رشد اقتصادی مردم بومی استفاده از ظرفیت های طبیعی منطقه اجتناب ناپذیر است.
وی افزود : با وجود فشار خشکسالی بر زندگی مردم وساکنین محلی که بعضا معیشت بسیاری از روستائیان نیز به مخاطره افتاده استفاده از ظرفیت های طبیعی در راستای توسعه صنعت گردشگری را میتوان به عنوان رهیافتی در این زمینه دانست که هم به بهبود معیشت ساکنین در حوزه ها می انجامد و هم موجب حفظ وحراست از عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده را فراهم می آورد.
اقبالی  خاطر نشان کرد: منطقه کوهپایه شهرستان بردسکن با ۱۶ روستا و جمعیت بالغ بر ۴۸۰۰ نفر در مساحتی معادل ۷۵ هکتار و برخوردار از مناظر طبیعی منحصر به فرد بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری در این منطقه قلمداد می گردد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن یاداور شد: گردشگری در واقع سفری مسئولانه به عرصه های منابع طبیعی است که هم موجب حفظ محیط زیست طبیعی میگردد و هم بهبود زندگی مردم محلی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد : ساماندهی گردشگری در روستاهای کوهپایه ای شهرستان بردسکن همچون کاسف ، هدک، خوشاب و... میتواند موجب توسعه صنعت گردشگری در این منطقه باشدو با اثرات سازنده و مثبت بر معیشت مردم موجب توسعه پایدار در منطقه و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها