پس از هر انتصاب در دولت، برخی رسانه‌ها می‌گردند تا یک نسبت فامیلی هرچند دور برای فرد معرفی شده پیدا کنند، زمانی هم که موردی پیدا نمی‌کنند با شایعه‌سازی و نسبت دروغ به افراد سعی در القای «فامیل بازی» در اذهان عمومی دارند.

«فامیل بازی»، کلید واژه جدید ضد انقلاب برای حمله به دولت

به گزارش قدس آنلاین، از روز تنفیذ حکم آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، نزدیک به ۱۲۰ روز می‌گذرد، دولتی که میراث‌دار انبوهی از مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و کار سختی را پیش رو دارد. آیت‌الله رئیسی علاوه بر حل مشکل معیشتی مردم باید اعتماد و امید از دست رفته مردم در هشت سال دولت تدبیر و امید! را هم برگرداند.

۴ ماه زمان زیادی برای بررسی عملکرد دولتی که هنوز برخی انتصاباتش را تکمیل نکرده، نیست اما نکته قابل تامل، جوسازی و فشارهای مخالفان دولت جدید و البته رسانه‌های معاند در خصوص انتصابات اخیر دولت است. این جریان با کلیدواژه‌هایی همچون «انتصابات فامیلی»، «دولت دامادها» سعی دارند تا در افکار عمومی جا بیاندازند که دولت به جای شایسته سالاری به دنبال پارتی بازی است!

برادر زنی که هیچ نسبتی با وزیر نداشت 

در همین روزهای اخیر  شایعه شد رضا فاطمی‌امین ‎وزیر صمت، علی نبوی ‎برادر همسر خود را به سمت دستیار ویژه و رئیس ستاد راهبری شرکت‌ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و ریاست هیات مدیره فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده فولاد خاورمیانه گماشته است.

این شایعه درحالی مطرح شد که پیگیری‌ها نشان داد که چنین خبری اساسا کذب بوده و هیچ نسبتی میان نبوی و فاطمی امین وجود ندارد.

*شایعه حضور ۳ برادر همسر وزیر در وزارت کشاورزی

یکی دیگر از شایعات مربوط به «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی بود که ادعا شد وی برای سه برادر همسر خود حکم مسئول دفتر، مشاور و رییس مرکز حراست صادر کرده است.

اما مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: در احکام صادره وزیر جهاد کشاورزی تاکنون حکمی برای مسئول حوزه ریاست وزیر صادر نشده و هیچ یک از مشاوران وزیر نیز نسبت خانوادگی با وزیر ندارند. تنها حکم صادره در این ارتباط مربوط به انتصاب رییس مرکز حراست که از نزدیکان و اشخاص مورد اعتماد وزیر بوده و با استعلام و تایید دستگاه‌های ذیربط انجام گرفته است

* باغ گلی که فامیل رئیسی نبود

در زمان معرفی باغ گلی، اولین وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش برخی ها ادعا کرده بودند که وی خواهرزاده آیت الله علم الهدی است. شایعه ای که با واکنش سیدابراهیم رئیسی روبرو و همان زمان تکذیب شد.

* شایعه ریاست برادر همسر آیت الله رئیسی بر دانشگاه پیام نور

همچنین در این راستا، برخی رسانه‌ها از سیدعلی علم‌الهدی به عنوان رییس دانشگاه پیام نور خبر دادند، درحالی که اصلا چنین فردی برای ریاست این دانشگاه معرفی نشد و مشخص شد این هجمه‌ها شایعاتی بیش نبود.

* به میان کشیدن پای عضو جامعه روحانیت مبارز به شایعات

عده ای دیگر با میان کشیدن پای حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مدعی شدند سعید مستشار داماد وی معاون اداری مالی بانک مرکزی شده است. این شایعه هم درحالی بود که این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی علناً عنوان کرد:بنده چهار داماد دارم و هیچ‌کدام چنین مسئولیتی ندارند.

**دلیل مهم نیست هجمه وارد کنید

البته این گونه شایعات تنها به دولت محدود نمی‌شود، این افراد هر انتصابی را با بهانه‌ای تخریب می‌کنند؛ یک بار انتخاب حجت‌عبدالملکی وزیر کار را به دلیل آن که او قبلاً داور مسابقه تلویزیونی کارآفرینی(میدون) بوده زیر سوال می‌برند، بار دیگر با برچسب فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) (دانشگاهی که برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد تلاش کرده) سعی می‌کنند انتصابات را درچشم مردم سفارشی جلوه دهند.

خیلی از اوقات هم اصلا برایشان مهم نیست که فرد منتصب شده چه تخصص و یا سابقه‌ای دارد فقط سعی می‌کنند یک نسبت فامیلی برای وی بتراشند تا انتصابات را زیر سوال ببرند.

* انتصاب دروغ با یک چهره جنجالی دولت روحانی

طی هفته‌ای گذشته حتی برخی کانال‌ها ادعا کردند که غلامرضا شریعتی استاندار اسبق خوزستان به عنوان رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط معاون اول رییس جمهوری انتخاب شده است.

این خبر جنجالی درحالی دست به دست شد که محمد خبر معاون اول رییس جمهوری در حکمی چند روز قبل ز آن محمدرضا یزدی را به عنوان «رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب کرده بود.

* تولیدکننده ظروف مسی یا مدیر گروه فیلم و سریال

در یکی دیگر از این موارد، برخی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان از جمله من و تو نوشتند: مدیر شبکه سه، تولیدکننده ظروف مسی را سرپرست گروه فیلم و سریال این شبکه کرده است!

این  هم درحالی است که مسعود کریمی، فارغ‌التحصیل‌ رشته ارتباطات اجتماعی (مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه‌) و از فعالان رسانه‌ای است. وی علاوه بر حضور در روزنامه‌ ایران‌ و سردبیری استان‌های خبرگزاری‌مهر، قائم‌مقامی‌گروه اجتماعی شبکه۳، قائمی‌ مقامی‌ خانه‌ تولیدات‌ جوان‌ صداوسیما، ساخت‌چندین مستند، فیلم‌کوتاه، تله‌فیلم‌ و سریال تلویزیونی را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها