استاندار خراسان رضوی گفت: مرز و گمرک دوغارون برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش خواهیم کرد با هم‌افزایی بخش خصوصی و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، فعالیت این گذرگاه مرزی را به سطحی مطلوب و ایده‌آل برسانیم.

بخش خصوصی باید در گمرک مرزی دوغارون فعال‌تر ‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،  یعقوبعلی نظری در نشست بررسی مشکلات مرز دوغارون، افزود: به دنبال این هستیم که در یک بازه زمانی محدود،  گمرک دوغارون را به عنوان یک دروازه اصلی اقتصادی استان و شرق کشور ساماندهی کنیم.

وی افزود:دستگاه‌های حاکمیتی باید در منطقه دوغارون وظایف خود را به درستی انجام دهند تا با اصلاح و تسریع در فرایندها، زمینه برای فعال شدن بیشتر بخش خصوصی در این منطقه فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یک منطقه اقتصادی باید مسلط بر همه بخش‌ها باشد و مدیریتی قوی و منطبق بر قوانین را نسبت به بخش خصوصی به کار گیرد.

نظری با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ساماندهی گمرک دوغارون بیان کرد: روان‌سازی، سالم‌سازی و عدالت محوری را در این مسیر در دستورکار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به مبارزه با فساد در همه حوزه‌ها عنوان کرد: اگر خرده اشکالی در جایی وجود دارد که ممکن است زمینه سوء استفاده‌ای را فراهم کند، باید سازوکار لازم اعم از انسانی، تجهیزاتی و مراوداتی برای جلوگیری از آن در نظر گرفته شود.

مدیریت یکپارچه شهری در مشهد

استاندار خراسان رضوی همچنین در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، گفت:مدیریت یکپارچه شهری موضوع بسیار مهمی است که به آن اعتقاد داریم و باید در مشهد اجرایی شود و شورای شهر در کنار سایر اقدامات اساسی خود، روی پروژه‌های زودبازده متمرکز شود.

نظری با اشاره به موضوع حاشیه شهر مشهد افزود: حاشیه شهر یک برنامه با اهداف جدی و معین می‌خواهد که همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری باید برای اجرای آن بسیج شوند. فکر و مبانی مشترک مدیریت استان باید به طرح و برنامه مشترک نیز تبدیل شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها