آرش عسکری - محمد رویانیان، برنامه های بزرگی در سر می‌پروراند. وی در اندیشه ساختن یک پرسپولیس تمام حرفه‌ای است، ...

 دانشگاه پرسپولیس راه اندازی شد،مدارس سرخپوشان هم می‌آیند

اقدام وی در راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس نشان داد وی در کنار فعالیت‌های ورزشی در اندیشه کارهای غیر فوتبالی نیز هست اما پرسش کلیدی اینجاست که این تفکرات تا زمان ادامه فعالیت محمد رویانیان در پرسپولیس به اجرا در می‌آید یا پس از کنار رفتن وی تمام این فعالیت‌های جانبی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.
محمد رویانیان ،در حاشیه مراسم افتتاح دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس به خبرنگاران گفت:« به زودی طرح های دیگر باشگاه پرسپولیس هم به اجرا در می‌آید که با این اقدامات هواداران می‌توانند شاهد شکل گیری یک باشگاه بزرگ باشند.» اما با این وجود رئیس فدراسیون فوتبال که به عنوان یکی از مدعوین ویژه این مراسم در آئین افتتاحیه دانشگاه پرسپولیس حضور داشت، در سخنرانی خود در این مراسم گفت:« امیدوارم رویانیان برای همیشه در پرسپولیس بماند چون ممکن است با رفتن وی تمام این فعالیت‌های ایده آل از بین برود.»
دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس با هدف ارتقای سطح علمی بازیکنان،مربیان و هواداران باشگاه پرسپولیس در حوزه علم و دانش راه اندازی شده است. براساس اعلام مدیران باشگاه پرسپولیس قرار است در این دانشگاه دانشجویانی در رشته‌های روابط عمومی، تربیت بدنی، مدیریت،خبرنگاری تدریس شود که هواداران پرسپولیس برابر توافقات صورت گرفته با شرایط راحت و آسان می‌توانند در دانشگاه پرسپولیس مشغول به تحصیل شوند.
گفته می‌شود مدیران باشگاه پرسپولیس درتلاشند برای ارتقای سطح آموزشی این دانشگاه با کشورهای دیگر وارد مذاکره شوند تا پس از مدتی از آغاز فعالیت این دانشگاه پرسپولیسی‌ها بتوانند دانشجویان مورد نظر خود را بورسیه کنند، اتفاقی که می‌تواند هواداران و بازیکنان پرسپولیس را وسوسه کند تا برای شرکت در دوره‌های آموزشی این دانشگاه پیش قدم شوند.
با وجود برنامه ریزی گسترده مدیران باشگاه پرسپولیس برای بالابردن سطح کیفی دانشگاه پرسپولیس برخی منتقدان با اشاره به تجربه ناموفق این طرح که پیش از این در باشگاه استیل آذین تهران توسط حسین هدایتی به کار گرفته شده بود، تاکید کردند،عدم ثبات مدیریت فوتبال ایران اهداف این طرح را از دستیابی به موفقیت دور می‌کند، همانگونه که دانشگاه استیل آذین به جایی نرسید دانشگاه پرسپولیس نیز به جایی نخواهد رسید.
مدارش شبانه روزی پرسپولیس حرکت بعدی
یکی از مدیران ارشد باشگاه پرسپولیس از راه اندازی مدارس شبانه روزی فوتبال پرسپولیس در آینده نزدیک خبر داد و در این خصوص گفت:« در شرایط کنونی مذاکرات اولیه با مدیران باشگاه‌های سرشناس فوتبال اسپانیا در جریان است تا پس از موافقت آنها جزئیات این طرح اعلام شود اما این را یقین داشته باشید اگر این مذاکرات به نتیجه برسد برای اولین بار مدارس زنجیره‌ای فوتبال زیر نظر باشگاه‌های بزرگ اسپانیا مشغول به فعالیت خواهند شد.»
وی در ادامه توضیح داد:« در کنار دانشگاه پرسپولیس ، مدارس آموزشی پرسپولیس هم راه اندازی خواهد شد که این مدارس دقیقا مشابه مدارس فوتبال رئال مادرید و بارسلونا خواهد بود. افشای جزئیات بیشتر این طرح در برهه کنونی زیاد منطقی نیست اما می‌توانید در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات جدیدی در فوتبال ایران از سوی باشگاه پرسپولیس باشید.»
رویانیان: بعد از پلیس، فوتبال را هم علمی می‌کنم
محمد رویانیان در حاشیه مراسم افتتاح مرکز علمی کاربردی پرسپولیس عنوان کرد:«ما قصد داریم با تیم‌های بزرگ دنیا صحبت کنیم هم اکنون با برزیل که مکتب فوتبال است ارتباط برقرار کردیم. چهره من بد است، همه مرا به عنوان یک پلیس نگاه می‌کنند.افتخار می‌کنم که پلیس علمی شدیم.ما باید در جهت توسعه فوتبال گام برداریم. هم اکنون شعار فوتبال ارزشی را می‌گویم؛ اخلاق و جوانگرایی باید سرلوحه قرار گیرد.»

پخش زنده