آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی در محکومیت هتک حرمت مقام حجر بن علی از صحابه بزرگ پیامبر اسلام و امام علی(ع)، ماهیت گروه‌های تکفیری که امروز دامنگیر مسلمانان شده است، را افشا کرد.<BR>

افشای گری آیت‌الله هاشمی شاهرودی

به گزارش خبر آنلاین  متن پیام مهم این مرجع عظام تقلید و قاضی‌القضات سابق جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

جنایت و اهانتی که به صحابه نسبت به مرقد جلیل‌القدر، حجر بن علی صورت گرفت، جنایتی هولناک بود که پیشانی انسانیت از آن به عرق شرم نشسته و از سوی همه شریعت‌های آسمانی و نظام‌های حقوقی بشری محکوم و غیر قابل بخشش است.

نبش حقوق مؤمنان بویژه صحابه بزرگ پیامبر (ص)، اولیاء و شهدای گرانقدر اسلام از زشت‌ترین نوع هتک حرمت نسبت به مقدسات دینی و اسلامی بوده و از بزرگترین جنایات و گناهان کبیره به شمار می‌آید که عاملان آن مستحق اشد مجازات می‌باشند.

امثال اینگونه حوادث که با رهبری و هدایت گروهی موسوم به «القاعده» و همفکران آنها از دیگر گروه‌ها انجام می‌شود از حقیقتی خطیر پرده برمی‌دارد که بی‌شک باید همه مسملانان به آن توجه و آن را درک کنند و آن، این است که اینگونه تحرکات ویرانگر تکفیری که با عنوان جهاد انجام می‌شود هرگز صبغه اسلامی ندارد بلکه فعالیت‌های خرابکارانه استعمارگران در کشورهای اسلامی است که در راستای بقا و امتداد خط شرم‌آور خوارج در تاریخ اسلام - که مسلمانان و صحابه و امیرالمومنین علی (ع) را کافر می‌نامیدند - صورت می‌گیرد.

اکنون نیز ادامه همان جریان، بذر تکفیر را در بلاد اسلامی پاشیده و مرتکب زشت‌ترین جنایات تحت پوشش عنوان جهاد در راه خدا می‌شوند در حالی که اسلام و مسلمانان از آنان و کردار ننگین‌شان بیزارند.

حرکت انحرافی که امروزه مسلمانان گرفتار آن شده‌اند، مصلحت امت اسلام و وحدت و عزت آنان را تهدید و چهره مسلمانان را در برابر دنیا مخدوش می‌کند.

برخی ویژگی‌های این گروه انحرافی که با نقاب اسلام پا به عرصه گذاشته، از قرار ذیل است:

اول) همچون خوارج در تاریخ صدر اسلام، هر کسی که افکار باطل‌شان را نمی‌پذیرد، متهم به کفر و بی‌دینی می‌کند.

دوم) آنان همچون خوارج زشت‌ترین و ننگین‌ترین جنایات و منکرات را که هیچ یک از شرایع آسمانی و قوانین انسانی نمی‌پذیرد، تحت عنوان جهاد مرتکب می‌شوند.

سوم) آنها وابسته و متکی به استکبار و کفر جهانی هستند و منافع و مصالح صهیونیست و دشمنان اسلام را جهان اسلام تأمین می‌کند.

چهارم) آنها با بکارگیری خشونت، ترور و کشتن افراد بیگناه، بذر فتنه و دشمنی و اختلاف را در پیکر امت اسلامی کاشته و با به نمایش گذاشتن اعمال ننگین‌شان در شبکه‌های ماهواره‌ای، چهره‌ای کریه و زشت از دین مبین اسلام در برابر جهانیان و اهل ادیان دیگر به معرض تماشا می‌گذارند.

با توجه به این نکات، بر هر یک از فرزندان غیرتمند اسلام فرض مسلم است که با دقت و جدیت متوجه این خطری که امت اسلامی را در بر گرفته، باشند و برای مقابله و دفع آن به پا خیزند و تلاش کنند تا امت اسلامی فریفته این جریان نگردند و از حرمت دین مبین اسلام و شکوه این امت مبارک دفاع کند.

باید با بیان نکاتی که ذکر شد و اینکه این جریان شوم بکلی از حقیقت جریان ناب و روح دین بیگانه است، به روشنگری بپردازند تا نفس پاک‌نهاد ما که در مسیر رشد تعالی است هرگز دچار خدعه و نیرنگ آنها نگردد.

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا

سید محمود هاشمی شاهرودی

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.