دستگاه قضایی مصر ۵۲۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین این کشور را به اتهام اقدام به خشونت به اعدام محکوم کرده است.<BR>

حکم اعدام دادگاه مصر برای ۵۲۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین/ محمد البدیع و سعد الکتاتنی در میان محکومان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری العربیه، دستگاه قضایی مصر 529 نفر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام اقدام به خشونت به اعدام محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش 17 تن از اعضای اخوان المسلمین نیز تبرئه شده اند.

در میان 529 عضو اخوان المسلمین محکوم شده به اعدام محمد البدیع، رهبر اخوان و سعد الکتاتنی، رئیس مجلس سابق مصر نیز حضو دارند.

خبرنگار شبکه روسیا الیوم از قاهره گزارش داد که حکم اعدام این افراد برای تایید به مفتی مصر ارجاع داده شده است.

در همین رابطه حکم اعدام برای 397 نفر از محکومان به صورت غیابی صادر شده است.

دادگاه مصر روز شنبه اولین جلسه محاکمه 529 نفر از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین به جرم قتل و حمله به نیروهای امنیتی را به روز دوشنبه موکول کرد.

شورای دادگاه جنایی المنیا در جنوب قاهره به ریاست سعید یوسف مقرر کرده بود که محاکمه 529 تن از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین به جرم قتل یکی از نیروهای پلیس، برپایی آشوب و حمله به نیروهای امنیتی و حمل سلاح به جلسه امروز دوشنبه موکول شده بود.

این تاخیر پس از چند دقیقه از شروع جلسه که شامل 1211 تن از جمله شماری از رهبران برجسته اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع رهبر سابق اخوان المسلمین صورت گرفت.

شورای دادگاه مقرر کرد محاکمه متهمان طی روزهای 22 تا 25 مارس ( 2 تا 5 فروردین) برگزار شود.

مقام های دولت موقت مصر در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته حزب اخوان المسلمین را به هماهنگی با گروه های شبه نظامی و تروریستی در اجرای حملات خشونت آمیز متهم کردند و آن را در فهرست گروه های تروریست قرار دادند.

اخوان المسلمین این اتهام مقام های مصری را بشدت رد می‌کند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    بايد موقعي كه زور به دستت افتاد اولا بايد حق تمام مردم را به رسميت شناخت ومردم را دوست داشت تا همه تورا دوست داشته باشند زيرا خدا آنان را دوست دارد.ثانيا انسان خودش را جاي خدا نگذارد وچنان مغرور شود كه باورش شودديگر شكست در كار نيست گهي پشت زين وگهي پشت به زين ثالثا اگر با زور هم ره به پيش برد حتما سرنگوني دنيايي در شاخش است وآخرت هم وامصيبت چون دنيا را به جاي خدا قرار دادهورابعا.............
  • رضا IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    علي رغم اختلاف نظري که با اخوان المسلمين داريم اما کودتاگران و انقلابيون ساده اي که از آنان حمايت کردند گمان مي کنند با ممنوع کردن فعاليت هاي اخوان و اعدام رهبران آن مي تواننند جلوي اخوان و اعاده ساختار آن را باي قدرت يابي مجدد نابود کنند اما اخوان يک تفکر ريشه دار در ميان اهل سنت و برخي جريان هاي ميانه رو سلفي است.