۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 237403

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: نسترن حاوی ویتامین ث فراوان است.

نسترن، حاوی ویتامین ث فراوان

به گزارش قدس آنلاین «عزیزالله خیری» در گفت‌وگو باایسنا،گفت: قسمت گوشتوار و میوه مانند نسترن مقادیر فراوانی ویتامین دارد که در رقیق شدن کمک می‎کند.

وی ادامه داد: استفاده این گیاه برطرف کننده‌ی ورم‎های کلیوی است. خوردن تارهای آن کرم‎های معده را دفع می‎کند. پیش از این جوشانده‌ی ریشه آن در برطرف کردن بیماری هاری استفاده می‌شد هم‌چنین این گیاه اثری آرام‌بخش دارد.

این کارشناس افزود: نسترن یکی از انواع بیابانی گل سرخ است که اغلب با پایه‌ی پیوند برای انواع گل سرخ استفاده می‌شود. این گیاه دارای انواع و اقسام رنگ‎های سفید، زرد، قرمز پرپر و کم‌پر دارد. گل‎های آن به صورت منفرد و مجتمع هر دو دیده می‌شود.

وی با اشاره به خواص دارویی این گیاه گفت: این گیاه مقدار زیادی تانن هم‌چنین ویتامین ث دارد و به همین برای درمان رقیق شدن خون، قابض و ادرارآور است و بیشتر برای مبتلایان به اخلاط خونی، ورم کلیه و دردهای کلیوی که در نتیجه سنگ باشد توصیه می‌شود.

خیری تصریح کرد: جوشاندن این گیاه به شرط این که بیشتر از 10 دقیقه نجوشیده باشد برای برطرف کردن عوارض کمبود ویتامین ث به کار می‌رود و می‎توان با قسمت‎های گوشتدار این میوه مربا و کمپوت درست کرد.

وی خاطرنشان کرد: این گیاه در زیباسازی محیط نیز استفاده دارد و اگر مقداری براده‌ی آهن در پای درخت این گیاه به‌عنوان کود بریزید، گل‎های این گیاه بیشتر و بادوام‏تر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.