۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 239089

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مجوز صنایعی که تا پایان امسال برنامه خود را برای رفع آلودگی اعلام نکنند ابطال خواهد شد.

مجوز صنایع آلاینده باطل خواهد شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، رسول یاراحمدی افزود: تمام صنایعی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز احداث دریافت کرده اند ملزم به رعایت دستورالعمل های ایمنی، بهداشتی و محیط زیست هستند.

وی ادامه داد: صنایع بالادستی و پائین دستی باید طبق قانون برنامه های خود را برای رفع آلودگی تا پایان امسال به وزارت صنعت اعلام کنند و اگر واحدی صنعتی اقدام به این کار نکند مجوز تولیدش باطل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ٤٠ درصد از صنایع برنامه های خود را برای کنترل آلودگی اعلام کرده اند و امید است در مهلت قانونی باقیمانده تمام صنایع برنامه های خود را در این خصوص اعلام کنند.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: قانون مجوزهای لازم را به وزارت صنعت داده است و واحدهای صنعتی کشور ملزم به رعایت قوانین و دستورالعملهای ابلاغی هستند.

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: واحدهای پالایشگاهی و مجتمع های پتروشیمی که مجوزشان توسط وزارت صنعت معدن و تجارت صادر شده است نیز تابع این قانون هستند.

وی اظهار داشت: وزارت صنعت از صنایع فعال در بخش خصوصی حمایت می کند اما رعایت اصول زیست محیطی و بهداشتی باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.