معاون اول رئیس جمهور ضمن حمایت جدی از اقدامات تیم اقتصادی دولت از مجلس خواست که هر چه سریعتر لایحه خروج از رکود را تصویب کرده و به دولت بازگرداند و در عین حال اعلام کرد صادرات غیرنفتی در شش ماهه ابتدای امسال بیش از 20 درصد رشد داشته است.

تیم اقتصادی دولت را "هماهنگ، منسجم و عالم" می‌دانم/ توافقات جدید ایران با روسیه و چین

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرکی ضمن حمایت جدی از اقدامات تیم اقتصادی دولت، گفت: تیم اقتصادی دولت تیمی است هماهنگ، منسجم و عالم که می داند راجع به هر موضوعی در مقطع مناسبی چه تصمیمی باید بگیرد و می داند که تصمیم پس از آن چه خواهد بود؟ نه اینکه تصمیمی در مقطعی بگیرد و نداند که تصمیم و قدم بعدی چه خواهد بود و در مدت زمان کوتاه آثار این تصمیمات کوتاه بر صاحبان علم و فن روشن می شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مصوبه 35 بندی دولت برای رفع موانع تولید، گفت: دولت برای خروج از رکود تصمیمات مهمی اتخاذ کرده و بسته کاملی که می تواند کشور را به رونق برساند، تدوین شد و الزامات زمان ورود به رونق اقتصادی را باید کوتاه کنیم که دلیل آن مطالبات بخش های تولیدی است.

وی، رشد اقتصادی مثبت 4.6 درصدی سه ماهه اول سال جاری را امیدوار کننده دانست و گفت: با سیاست های اتخاذ شده از مجلس انتظار داریم که هر چه زودتر لایحه خروج غیر تورمی از رکود را به تصویب برسانند و آن را برای اجرا به دولت بازگرداند.

جهانگیری از ابلاغ بخشی از بسته اقتصادی خروج از رکود که مختص به دستگاه‌ها و مجموعه تکالیف دولت برای آنها را مشخص می کند، خبر داد و گفت: بر این اساس مجموعه ای از سیاست‌های مختص دستگاه‌ها که جزو وظایف ذاتی آنها و در محدوده اختیارات دستگاه‌هایی همچون بانک مرکزی، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد است، نهایی شده و در حال ابلاغ به دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به گشایش فضای بین المللی و تعامل با اقتصاد جهانی، ادامه داد: فضا برای فعالان اقتصادی کشور فراهم شده و توافقات مهمی با کشور روسیه صورت گرفته است، همچنین با کشور چین نیز اقدامات مهمی را صورت خواهیم داد. در عین حال، سعی داریم که با گروه 1+5 به توافقاتی برسیم تا فضای بین المللی برای فعالیت های اقتصادی بین ایران و سایر کشورها فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر تحرک مناسبی در تولید کشور اتفاق افتاده و بخش صنعت دارای تحرک شده است، افزود: واحدهایی دچار رکود، تعطیلی ، مشکلات و مسائل مدیریتی بوده اند که در حال حاضر فضا برای بهبود آنها فراهم شده به طوری که در یک سال اخیر وارد چرخه تولید شده اند.

جهانگیری با اعلام اینکه صادرات غیرنفتی در شش ماهه ابتدای امسال بیش از 20 درصد رشده داشته است، گفت: واردات هم به ویژه کالاهای سرمایه ای در این مدت رشد داشته است، همچنین در ماه‌های اخیر رشد واردات ماشین آلات بیشتر شده که نشانگر این است که کشور وارد رونق شده و به زودی از رکود به رونق خواهیم رسید.

وی از برنامه جدی دولت یازدهم برای ایجاد دولت الکترونیک خبر داد و گفت: نظام اداری ایران به صورت الکترونیک خواهد شد که با استقرار آن، رضایتمندی مردم و فعالان اقتصادی را خواهیم داشت و یکی از دغدغه های مهم به نام مفاسد اقتصادی از بین خواهد رفت و یکی از راه‌های پیشگیری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی استقرار سامانه جامع گمرکی است.

جهانگیری  با اشاره به جلسه دیشب مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت:  شب گذشته در این جلسه مدیران بانک مرکزی گزارشی از راه اندازی 9 سامانه مهم در سیستم بانکی ارائه کردند ولی این سامانه ها حلقه های تنهایی هستند که باید در نهایت به هم متصل شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.