دبیر همایش «سوختگان وصل» گفت: حدود یکسال پیش نامه‌ای را برای دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این وزارتخانه ارسال کرده‌ام، اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ام.

گله سعید حدادیان از وزارت ارشاد/ شیوه مداحی باید جاذبه داشته باشد نه دافعه

به گزارش قدس آنلاین سعید حدادیان مداح و شاعر اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بودجه دوازدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» از کجا تأمین می‌شود، بیان داشت: سوال به جایی پرسیدید، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پول چندانی ندارند به همین منظور باید از نهادهای دیگری تقاضای همکاری مالی داشته باشیم.

* گله سعید حدادیان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی اضافه کرد: ‌اگر بودجه نهاد رهبری را در دانشگاه تهران نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بودجه، بودجه کاملاً کمی است یعنی شاید حدود یک یا 2 میلیون تومان؛ به همین منظور برای برپایی همایش ادبی «سوختگان وصل» معمولاً از جاهای مختلف نظیر شهرداری کمک گرفته‌ایم و در دوره‌ای هم از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ اما اکنون هیچ دیداری با وزیر ارشاد میسر نشده است.

حدادیان ادامه داد: ‌بنده از وزیر ارشاد که خود نیز یک روحانی هستند یک سوال دارم که مقام معظم رهبری فرمودند که مداحان باید دارای 4 ویژگی نظیر اجرای خوب، شعر خوب، صدای خوب و آهنگ خوب باشند. آیا این مقام مسئول یک گزارش از آنها را دیده است؟

وی افزود: سخنرانی مذهبی هنر است، به گونه‌ دیگر قرائت قرآن نیز یک هنر محسوب می‌شود، صحبت بنده از این بابت نیست که به مداحان هدیه داده شود بلکه سوالم این است که آیا هم اکنون وزارت ارشاد ادبیات دفاع مقدس را می‌بیند؟ من گله دارم.

* لزوم حمایت وزارت ارشاد از همایش‌های ادبی

این مداح اهل بیت (ع) گفت: از سال گذشته نامه‌ای نوشته و درخواست دیدار با وزیر ارشاد را داشتم، اما هنوز جوابی به دستم نرسیده است، البته آقای روحانی این گونه نیست، بلکه این مقام مسئول، سال گذشته بنا به درخواست دبیرخانه همایش ادبی «سوختگان وصل»، پیامی را نوشته و به این همایش تقدیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پس چگونه این همایش را برگزار خواهید کرد، افزود: در وهله نخست جای دارد که از خبرگزاری فارس به عنوان نخستین رسانه‌ای که از همایش «سوختگان وصل» حمایت کرده است و سپس صدا و سیما، تشکر کنم، همچنین باید بگویم که معاونت فرهنگی وزارت علوم، شهرداری تهران و شهرداری منطقه 6 شهر تهران قول مساعد داده‌اند که جای دارد از آنها نیز تشکر کنم اما هنوز نقدینگی به دستمان نرسیده است.

حدادیان درباره وزارت ارشاد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این نوع جلسات حمایت کرده و به دنبال آن باشند.

* کاش مسئولان چگونگی برخورد با دیگران را از مقام معظم رهبری می‌آموختند

وی با اشاره به دیداری که چند وقت اخیر با برخی از شاعران و پیشکسوتان فرهنگی با مقام معظم رهبری داشتند، ادامه داد: چند وقت پیش با حدود 70 نفر به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم در آن جلسه آقای رحیم پورازغدی خیلی خوب صحبت کرد در صورتی که قرار نبود کسی صحبت کند اما باز هم نتوانستیم احساسات را کنترل و اجازه صحبت را از رهبر انقلاب درخواست کردیم.

 

 

حدادیان بیان کرد: در آن جلسه گفتیم که یکی از کارهای مهم حضرت عالی این است که شما حتی با کسانی که دوستی با شما ندارند و دشمنی می‌کنند، ارتباط دارید. کاش این مهم از شخصیت شما به مسئولان کشور هم سرازیر می‌شد، چراکه حتی ایشان در بستر بیماری هم که بودند، علاوه بر رجال و علمای روحانی برخی از دوستان در عرصه هنر و حتی تعدادی که در جریان‌های مقابل آقا بودند، را مورد استقبال گرم قرار دادند.

* شیوه مداحی باید جاذبه داشته باشد نه دافعه

این شاعر انقلابی با تأکید بر اهمیت اقامه نماز صبح، گفت: متأسفانه مساجد تهران اصلاً اذان صبح را پخش نمی‌کنند در صورتی که حتی در ایام عزاداری سالار شهیدان ابا‌عبدالله حسین (ع) باید مراسم‌ها به گونه‌ای باشد که تا قبل از اذان صبح به اتمام برسد، در این جا این سوال مطرح است که چرا برای نماز صبح مساجد فکر اساسی اندیشیده نمی‌شود؟

وی بیان کرد: برخی اوقات از کنار رستوران‌ها که رد می‌شوم به خوبی صدای موسیقی و مطرب حرام به گوش می‌رسد که با دیدن بنده صدا را قطع می‌کنند و وقتی از آنجا خارج می‌شوم، طوری نگاهم می‌کنند که انگار به یک کشور دیگری رفتم. در صورتی که متأسفانه بسیاری از رستوارن‌های ما دچار این مشکل هستند.

حدادیان با اشاره به این مطلب که باید به جذابیت‌‌ها بیشتر فکر کنیم و نباید شیوه مداحی ما دافعیت داشته بلکه باید جاذبه داشته باشد، افزود: برخی‌ها از من سوال می‌کنند که چرا فلان مداح پول‌های کلان می‌گیرد بنده باید بگویم که از این موارد هیچ اطلاعی ندارم و خود نیز کارمندی بیش نیستم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.