معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي در جلسه شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بیست و دومین دوره هفته کتاب خراسان رضوي، خواستار برنامه ریزی دقیق كليه سازمانها و نهادهاي فرهنگي در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه های اين هفته شد.

معاون فرهنگي ارشاد خراسان رضوي: هفته كتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه می‌باشد
 نخستین جلسه شوراي هماهنگي و برنامه ريزي بیست و دومین دوره هفته کتاب استان خراسان رضوي با حضور نمايندگاني از دستگاههاي فرهنگي در سالن اجتماعات ارشاد خراسان رضوي برگزار شد.
 در ابتدای جلسه ستاد، حسين مسگراني معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي با بيان اين كه كتاب به عنوان يك كالاي فرهنگي همواره موجب رخدادهاي فرهنگي عظيم در كشور شده است گفت: ایام هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ایجاد ارتباط بین آحاد مختلف مردم و كتاب می باشد.
وي به همزمانی بیست و دومین دوره هفته کتاب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشاره کرده و افزود: راهبرد اصلي هفته كتاب در سال جاري توجه به اين امر و محور قرار گرفتن محرم در همه فعاليتهاست.
مسگراني در ادامه ضمن تاکید بر برنامه ریزی دقیق درخصوص اجرای برنامه های بیست و دومین دوره هفته کتاب، جدیت در اجرا و برگزاری هر چه بهتر برنامه ها را خواستار شد.
وي با بيان اين كه اقتصاد نشر وضعيت نامناسبي دارد اظهار داشت: مشهد در سال 2017 پايتخت فرهنگي جهان اسلام است اگر همين گونه پيش برويم نمي توانيم مشهد را به جايگاه پايتخت فرهنگي جهان اسلام تبديل كنيم بايد همه دستگاههاي اجرايي استان اعم از فرهنگي و غير فرهنگي كمك كنند تا اقتصاد نشر رونق بگيرد به جاي اهداي سكه به كساني كه در هر زمينه اي مي خواهيد تقدير كنيد كتاب بدهيد تغيير فرهنگ را از جايي شروع كنيم.
در ادامه حاضرین در جلسه پیشنهادات و اهم برنامه های قابل اجرا در بیست و دومین دوره هفته کتاب را ارائه نمودند.
اهدای کتاب،مراسم تجلیل از خادمان کتاب، نشست هاي تخصصي در حوزه آسيب شناسي حوزه نشر كتاب و توسعه فرهنگ كتابخواني، برگزاري جشنواره روستاهاي دوستدار كتاب، برگزاري نمايشگاههاي كتاب، حمايت از كتابخانه هاي عمومي، فعاليتهاي تبليغاتي، اطلاع رساني و فضا سازي سيما و منظر شهري، اقدامات متناسب با محرم و كتاب و.. از جمله محورهای مورد بحث در نخستین جلسه ستاد هفته کتاب استان بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.