قدس آنلاین-شهرکرد،صادرات صنایع دستی می تواند به اشتغال پایدار صنایع دستی استان با توجه به ظرفیتهای موجود کمک کند و زمینه رشد و تعالی این مهم را مهیا سازد .

نشست هم اندیشی هنرمندان و صنعتگران استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،ششمین نشست هم اندیشی هنرمندان و صنعتگران استان چهارمحال و بختیاری با حضور سرپرست معاونت صنایع دستی و جمعی از هنرمندان استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد .

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : این نشست با هدف حمایت بخش دولتی از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان و به منظور ایجاد یک تشکل قوی با ساختاری مناسب به عنوان بازوی اجرایی و کمکی این اداره کل تشکیل شد .

مهرداد رئیسی شهرکی افزود : انجمن هنرمندان صنایع دستی استان می تواند با توجه به رشته های هنری مختلف ، گامهای موثری در جهت توسعه صادرات صنایع دستی استان بردارد .

رئیسی شهرکی تصریح کرد : صادرات صنایع دستی می تواند به اشتغال پایدار صنایع دستی استان با توجه به ظرفیتهای موجود کمک کند و زمینه رشد و تعالی این مهم را مهیا سازد .

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن اشاره به سیاستگذاری سازمان میراث فرهنگی کشور در جهت حمایت از صنایع دستی تأکید کرد : شناخت هنرمندان شاخص استان جهت حضور در عرصه های ملی و بین المللی ، ایجاد حرکتی خودجوش در بین هنرمندان و صنعتگران و رونق صنایع دستی استان ، هم اندیشی با افراد صاحب نظر و دارای تحصیلات دانشگاهی در این حوزه و ایجاد انگیزه و زمینه سازی جهت شرکت در نمایشگاههای ملی و بین المللی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود .

     مهرداد رئیسی شهرکیمهرداد  در پایان خاطرنشان کرد : امیدواریم با شکل گیری این انجمن بتوانیم گامهایی مفید و منسجم در جهت توسعه صادرات صنایع دستی و رفع نواقص موجود جهت حضور چشمگیر هنرمندان و صنعتگران استان در نمایشگاههای ملی و بین المللی برداریم و با ایجاد فرصتهای شغلی زمینه اشتغال و نیز جلوگیری از مهاجرت هنرمندان به خارج از استان را فراهم نمائیم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.