جواد رستم زاده: سرانجام در داربی 79 طلسم تساوی شکسته شد و پرسپولیس موفق شد در بازی که از ابتدا برای نباختن به آن پا گذاشته بود ،دو بر یک پیروز شود.

 قلعه نویی ترسید، استقلال باخت

 درخشان در روزی که قلعه نویی تیمش را هجومی آرایش داده بود ،تدافعی ترین پرسپولیس تاریخ را به میدان فرستاد تا نشان دهد که اول به گل نخوردن می اندیشد و بعد به فرصتهای باد آورده. همین هم بود که در  نیمه اول با بنگر ،اومانیا، حقیقی ،کفشگری ، نورمحمدی و خانزاده دیواری چند لایه مقابل نیلسون تشکیل داده بود.در چنین شرایطی قلعه نویی شجاعت پیدا کرده و از همان ابتدا دستور پرس از جلو را به مردانی چون شهباززاده ،برهانی ، تیموریان و حیدری داده بود.نیمه اول اگرچه دیدار جذابی از سوی دو تیم به نمایش درنیامد ،اما باز این استقلال بود که نبض بازی را از همان ابتدا در دست داشت و یکی دو خطر نصفه و نیمه به وجود آورد. نتیجه این برتری کمرنگ ، گل شهباززاده دردقیقه 44 بود که روی کرنر ارسالی حیدری و تعلل مدافعان پرسپولیس به دست آمد. این البته تنها و ویران کننده ترین اشتباه اتوبوس دفاعی سرخها در 45 دقیقه اول بود وگرنه آنها خوب توانسته بودند بازی استقلالی ها را خراب کنند. جالب اینکه حتی بعد از این گل و همزمان با مصدومیت حقیقی ، درخشان باز هم نوراللهی را که عنصری دفاعی است ، به زمین فرستاد . با شروع نیمه دوم پرسپولیسی ها اولین خطر را به وجود آوردند که ضربه سر خطرناک آنها را فروزان عالی دفع کرد. 59 دقیقه طول کشید تا درخشان یادش آمد که باید گل خورده را با ترکیبی هجومی تر جبران کند. او علی عسگری را بیرون کشید و طارمی را به زمین فرستاد تا شاید گره ای باز شود . با این تعویض پرسپولیس کمی جلوتر آمد. این البته فرصتی بود برای استقلال تا با فرارهای جانانه آرش برهانی هر لحظه بوی گل دوم را در آزادی پخش کند. در این دقایق دوئل بنگر و برهانی دیدنی بود. با این حال این پرسپولیس بود که روی  درخشش طارمی تازه به میدان آمده ابتدا یک بار توپ را توسط این بازیکن به تیر عمودی کوبید و بعد بلافاصله روی پاس با سر همین بازیکن توسط نوری در دقیقه 73 به گل تساوی رسید.این اما پایان کار پرسپولیس نبود ،چرا که تا استقلال آمد به خودش بیاید عالیشاه روی یک ضربه ایستگاهی ارسال شده با ضربه سر گل دوم را زد.این بازیکن به دلیل اینکه در درگیری با فخرالدینی کارت زرد گرفته بود،بعد از درآوردن پیراهنش برای شادی از زمین اخراج شد تا پرسپولیس 15 دقیقه پایانی را 10 نفره بازی کند.امیر قلعه نویی هم که به دلیل عقب کشیدن تیمش بازی برده را باخته بود ،صادقی و عمران زاده را به خط حمله فرستاد و مگویان را به زمین آورد. از این لحظه به بعد استقلال رو به بازی احساسی و سانترهای بلند آورد.نتیجه این بازی بی برنامه به هدر رفتن زمان و سرانجام شکست دو بر یک بود ،چرا که با وجود بنگر، اومانیا، نورمحمدی و نیلسون همه سانترها دفع می شد و بی نتیجه می ماند.

 

     درخشان: می‌توانستیم با گل‌های بیشتری استقلال را ببریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از پیروزی در داربی 79 گفت: در این بازی می توانستیم با گل‌های بیشتری استقلال را شکست دهیم.

حمید درخشان ادامه داد بازیکنان در گل اول تمرکز نداشتند و غافلگیر شدیم و گل خوردیم اما به اعتقاد من چیزی از شایستگی بازیکنان ما کم نکرد.در بین دو نیمه دستور تاکتیکی دادیم. خیلی تلاش کردند بازیکنان. بازی روانی در نیمه دوم انجام دادیم.

درخشان تاکید کرد: به خاطر بی تجربگی عالیشاه در دقیقه 82، ۱۰ نفره شدیم و فشار روی تیم ما زیاد شد، اما خوشحالم که بچه ها با تمام توان بازی کردند. این پیروزی را تقدیم به هواداران می کنم و دست بازیکنان را می بوسم که جنگیدند و پر تلاش ظاهر شدند.

وی در پاسخ به این سوال که هواداران یاد پیروزی ۱۰ نفره با سه گل افتادند که گفت: تیم بزرگی مثل استقلال را بردیم. تدابیری داشتیم که به بازی برگشتیم. حضور طارمی کمک کرد و چیزهایی که از این بازیکن خواستم عمل کرد.می توانستیم گل های بیشتری بزنیم، اما راضی ام که ۳ امتیاز گرفتیم و جای تشکر دارد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه رکورد نباختن را حفظ کردی مقابل استقلال گفت: اصلا دنبال رکورد نیستم چون فوتبال قابل پیش بینی نیست. می خواهیم هفته به هفته بهتر شویم. دو ساعت قبل و بعد از تمرین می روم و دنبال رکورد نیستم و فقط موفقیت پرسپولیس مهم است.سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه شاید در حذفی هم با استقلال بازی کنید گفت: معلوم نیست در حذفی چه کسی برنده شود.

 

     قلعه‌نویی داور را مقصر دانست

امیر قلعه نویی در نشست خبری بعد از بازی با پرسپولیس گفت: به فوتبال تبریک می گویم و همچنین به پرسپولیس. بازی خوبی بود، همان طور که توصیه کرده بودیم گل خوردیم. این هم جزیی از فوتبال  است و اگر اشتباه فردی نبود با اختلاف می بریدم. به داور خسته نباشید می گویم اما جهانبازی تحت تاثیر نامه  قبل از بازی بود.

وی ادامه داد: غیاثی هم گفته که پنالتی بوده تعجب می کنم که چرا بنگر را اخراج نکرد.به صحنه پنالتی کار ندارم تعجب می کنم که چرا به میلاد فخرالدینی کارت داد؟!

قلعه‌نویی تاکید کرد: اگر پنالتی گرفته می شد خیلی تاثیر داشت. اگر من اشتباه کرده ام بگویند. نمی‌دانم چرا داوران نسبت به ما این شکلی شدند. امیدوارم عسگری فیلم را ببیند تا داور در چند صحنه اشتباه داشته است.

از قلعه نویی پرسیده شد فکر می کردید از پرسپولیس شکست بخورید گفت: آنها سه توپ آوردند، دو گل زدند.ما ۱۰ توپ آوردیم و یک گل زدیم این هم جزیی از فوتبال است. خوشبختانه این ذهنیت از بین رفت که می گفتند داربی از قبل مساوی است. من هم دنبال رکورد نبودم.

 حاشیه های داربی در صفحه 4

 

     شکست راه آهن در تبریز

دیروز پیش از داربی تیم گسترش فولاد تبریز برابر میهمانش راه‌آهن به پیروزی 2 بر صفر دست یافت.

در این مسابقه که با قضاوت رضا عادل در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز برگزار شد، محمدامین درویشی (44) و جابر انصاری (79) گل‌های تیم گسترش فولاد را به ثمر رساندند.

بدون تیتر

 

 

     بنگر ضمن عذرخواهی از برهانی گفت: اگر استقلالی‌ها شش ملی‌پوش دارند ما 12 ملی‌پوش باید داشته باشیم.

     امید عالیشاه گفت: خودشیرینی نباشد اما از مردم عذرخواهی می‌کنم. 10 دقیقه آخر کارم غیر حرفه‌ای بود.

     علی نظری‌جویباری پس از شکست 2 بر یک استقلال مقابل پرسپولیس، گفت: متأسفانه در نیمه دوم خوب کار نکردیم و بچه‌ها تحت فشار بودند. اما حق استقلال باخت نبود و باید بازی مساوی می‌شد.

     غیاثی کارشناس داوری درباره قضاوت داربی گفت: جهانبازی بیشتر کدخدا بود تا داور. در دقیقه 5+90 پنالتی مشکوک پرسپولیس هم دیده نشد. در دقیقه 81 فخرالدینی روی عالیشاه مرتکب خطا شد که بازیکن استقلال در این صحنه باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و از زمین اخراج می‌شد.

     نوری درباره گلش گفت: از بچگی آرزویم بود در داربی گل بزنم، قبلا یک پنالتی خراب کردم و یک گلم را قبول نکردند اما دعای خانواده و البته کمک دوستانی که پشتم بودند به من کمک کرد.

     افشارزاده مدیرعامل استقلال در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا تصمیمی برای تغییر در کادر فنی دارید گفت: به هیچ عنوان ما قصد تغییر امیر قلعه‌نویی را نداریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.