قدس آنلاین:رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از رشد 19 درصدی میزان بارندگی در این استان در سال آبی جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 19 درصدی میزان بارندگی در خراسان شمالی

یوسفی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: میزان بارندگی‌های استان تاکنون 5/49 میلی‌متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل با رشد قابل توجه همراه است.

وی افزود: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر در استان موجب شد تا بخش کشاورزی آمادگی‌های لازم و هر چه بیشتر  را برای کشت محصول داشته باشد و به طور حتم  با توجه به وضعیت خراسان شمالی به لحاظ کاهش بارندگی‌ها در سال های اخیر، این نزولات جوی مهم به نظر می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: وجود اراضی دیم در خراسان شمالی که متکی به آب است و از سویی برخی از زمین‌های آبی هم که از آب رودخانه‌ها و روان آب‌های استان تغذیه می‌شوند از این رو بارش‌های اخیر تأثیر زیادی در بخش کشاورزی استان دارد.

وی در بخش دیگری همچنین از اجرای دو پروژه در زمینه‌های دام و طیور در آشخانه در مرکز شهرستان مانه و سملقان هم خبر داد و افزود : واحد مرغ گوشتی یک میلیون قطعه‌ای و گاوداری شیری هزار راسی از جمله این طرح‌ها‌ست.

یوسفی افزود: این طرح‌ها از محل سفر رهبری به خراسان شمالی اجرا خواهد شد که سازمان مرکزی اتکا منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح‌های سرمایه‌گذاری را تأمین می‌کند.

وی اجرای این طرح‌ها را موجب توسعه بخش کشاورزی، سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی برشمرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.