قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی تعداد دام‌های کوچک استان را حدود 2.6 میلیون راس و تعداد دام‌های بزرگ را بیش از 343 هزار راس اعلام کرد و گفت: جمعیت دام‌های استان نسبت به سال 1382 بیش از یک میلیون راس کاهش یافته است

جمعیت دامی آذربایجان شرقی یک میلیون راس کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حیدر فتح‌زاده در جلسه اختتامیه ستاد سرشماری کشاورزی که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: این سرشماری توسط 300 آمارگیر با حجم کاری 12 هزار نفر روز از اوایل مهر ماه تا 18 آبان سال جاری انجام شد و علاوه بر آمارگیران، 476 نفر نیز به طور مستقیم در این عملیات میدانی این طرح مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج اولیه این سرشماری وسعت اراضی زراعی استان یک میلیون و 76 هزار و 802 هکتار است که نسبت به سال 1382، بالغ بر 279 هزار هکتار افزایش داشته است.

فتح‌زاده افزود: وسعت اراضی باغی استان نیز در این سرشماری، 226 هزار و 332 هکتار برآورد شده که نسبت به سال 1382، بیش از 150 هزار هکتار افزایش داشته است.

وی، تعداد دام‌های کوچک استان را حدود دو میلیون و 600 هزار راس و تعداد دام‌های بزرگ را بیش از 343 هزار راس اعلام کرد و گفت: جمعیت دام‌های استان نسبت به سال 1382 بیش از یک میلیون راس کاهش یافته است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی همچنین تعداد مکان‌های فهرست‌شده در سرشماری کشاورزی را 836 هزار و 343 مکان اعلام کرد و افزود: در مدت انجام سرشماری بیش از 204 هزار و 400 پرسشنامه تکمیل شد و تعداد کل بهره‌برداران بخش کشاورزی شامل خانوارهای ساکن و غیرساکن و شرکت‌ها و موسسات نیز 238 هزار و 889 بهره‌بردار بوده است.

فتح‌زاده اضافه کرد: پوشش سرشماری کشاورزی در استان آذربایجان شرقی قریب 98 درصد بود که جزو استان‌های رده بالا در پوشش این سرشماری است.

وی همچنین از تلاش‌ها و زحمات کلیه اعضای ستاد سرشماری و حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی در اجرای این سرشماری قدردانی کرد و گفت: تمام سازمان‌ها در تامین خودروی مورد نیاز سرشماران و سازمان جهاد کشاورزی در تامین نیروی انسانی و سایر تجهیزات لازم و همچنین روند اجرای سرشماری کمال همکاری را با ستاد استانی داشتند.

فتح‌زاده از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و اصحاب رسانه و مطبوعات استان نیز به خاطر انعکاس اخبار این سرشماری قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.