این روزها با تغییر مدیران و تعریف شبکه‌ها در تلویزیون، تغییراتی در ساختار و پخش برخی برنامه‌ها از جمله سریال‌های تلویزیونی به گوش می‌رسد که از آن جمله‌ می‌توان به تغییر در متن و شبکه پخش‌کننده مجموعه‌ «اتاق عمل» مهران مدیری اشاره کرد.

مهران مدیری از «اتاق عمل» به سلامت بیرون می‌آید؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مهران مدیری به دلیل آنچه تغییر در متن و محتوای سریال «اتاق عمل» عنوان شده، ضبط این سریال را مدتی است که متوقف کرده است.

همچنین در روزهای اخیر برخی رسانه‌های اعلام کردند که خشایار الوند، یکی از نویسندگان سریال «اتاق عمل» مدت 20 روز است که از این سریال جدا شده است.

برخی توقف سریال «اتاق عمل» را به نامه اعتراضی سازمان نظام پزشکی نسبت داده‌اند.

از طرفی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه (ششم دی ماه) درباره‌ی ساخت سریال «اتاق عمل» و برخی واکنش‌ها نسبت به آن اظهار نظر کرده و گفته است: آقای مدیری از هنرمندان توانمند کشور است و خوشحالم که لبخند را بر لب مردم می‌نشاند و مردم در این روزها نیاز به خندیدن و خوشحال بودن دارند.

با تغییر مدیران شبکه‌های تلویزیونی، تعریف شبکه تهران هم به شبکه‌ی اقتصادی تغییر کرد. بر این اساس انتظار می‌رود پخش سریال طنزی چون «اتاق عمل»، با تعریف جدید شبکه پایتخت همخوانی نداشته باشد.

 

خشایار الوند و مهران مدیری

لزوم اعمال تغییرات در متن سریال مهران مدیری و خبرهایی مبنی بر پخش «اتاق عمل» مهران مدیری از شبکه سه، غلامرضا میرحسینی - مدیر جدید شبکه سه - را در روزهای اخیر ترغیب به ارائه‌ی پاره‌ای توضیحات کرد.

میرحسینی درخصوص خبرهایی مبنی بر پخش «اتاق عمل» مهران مدیری از شبکه سه سیما مطرح کرده است: این مسئله در حال بررسی است،‌ ما نگاهمان به مخاطب نباید قشری و صنفی باشد، به طور طبیعی چون این نگاه بین شبکه‌ها وجود ندارد، باید با کمک به یکدیگر سعی کنیم همدیگر را تضعیف نکنیم، نقاط ضعف را بپوشانیم و نقاط قوت را هم برجسته کنیم و در کنار آن در ارائه‌ی برنامه‌های مطلوب تر و با کیفیت‌تر هم با هم رقابت خواهیم کرد.

وی در این باره توضیح داد: تصمیم‌گیری درخصوص این موضوع که «اتاق عمل» مهران مدیری در چه شبکه‌ای پخش شود، بر عهده معاون سیماست. «اتاق عمل» برنامه‌ی جذابی خواهد شد و شبکه سه سیما و یا هر شبکه سراسری دیگری قابلیت پخش آن را خواهد داشت؛ بنابراین در صورت پخش در شبکه سه سیما، ما برای آن جدول پخش ویژه‌ای را تدارک خواهیم دید، اما در حال حاضر به صورت قطعی در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است.

به هر حال به رغم حاشیه‌هایی که سریال مهران مدیری این روزها با آن دست به گریبان است، اینگونه عنوان شده که تولید «اتاق عمل» به زودی شروع خواهد شد. صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت درباره‌ی مهران مدیری نیز به علاقمندان کارهای این کارگردان و بازیگر طنز که شش سال از تلویزیون دور بود، ادامه‌ی ساخت سریال «اتاق عمل» را نوید می دهد.

این سریال در 90 قسمت به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی برای پخش از تلویزیون در حال تولید است.

داستان «اتاق عمل» درباره‌ی اتفاقاتی است که در یک بیمارستان رخ می‌دهد. بینندگان در این سریال با حضور شخصیت‌های پزشک، بیمار، پرستار و... شاهد موقعیت‌های طنزی خواهند بود که در بیمارستان رخ می‌دهد.

مهران مدیری، کارگردان مجموعه طنز «اتاق عمل» نیزپیش از این در خصوص این مجموعه بیان کرده است: طنز و کمدی در ذات خود ماهیت ویژه‌ای دارد و تعبیرهای متفاوتی از آن برداشت می‌شود. در نگارش مجموعه طنز «اتاق عمل» ما در خلق شخصیت‌های داستان این مجموعه سعی کردیم تا با ظرافت و مهارت خاصی موضوعات را مطرح کنیم تا حساسیت ایجاد نشود. چهار شخصیت اصلی داستان ما پزشکان این بیمارستان هستند که هر کدام شخصیت ویژه ای دارند؛ برای مثال دکتر با وجدان و آرمانگر، دکتر متخلف و... از شخصیت‌های این سریال هستند. 30 درصد از شخصیت‌های ما در این مجموعه پزشکان و پرستاران متعهد و با وجدان هستند و ما سعی داریم پیام‌های مختلف این مجموعه را در کنار انتقاددات مطرح کنیم که با نگاه طنز آمیخته شده است.

سیامک انصاری‌، سپند امیرسلیمانی‌، علی اوجی،‌ لیلا ایرانی‌، پوریا ایرائی‌، شراره ارمغانی‌، تینا اسدی‌، بهناز توسلی‌، فرزانه تفرشی‌، فلامک جنیدی‌، جوانه دلشاد‌، سید جواد رضویان، آذین رئوف،‌ سحر ذکریا‌، نادر سلیمانی‌، ماندانا سوری‌، شادان شهیدی‌، یوسف صیادی‌، الیکا عبدالرزاقی‌، گل‌ناز عباسی‌، مهران غفوریان‌، رضا فیض نوروزی‌، نیما فلاح‌، شبنم فرشادجو،‌ عارف لرستانی‌، علی لک پوریان‌، مهران مدیری‌، دریا مرادی دشت‌، رضا نیک خواه‌، رامین ناصر نصیر‌، سام نوروزی‌، سحر ولدبیگی‌، محمدرضا هدایتی‌، فاطمه هاشمی‌، ساعد هدایتی و نصرالله رادش از بازیگران سریال طنز «اتاق عمل» هستند.

مهدی ژوله، خشایار الوند، الهه زارع‌نژاد و... تیم نویسندگی این سریال را شامل می‌شوند که این گروه زیر نظر مهران مدیری فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.