كارلوس كي روش دراظهارنظري شجاعانه و كاملا به سود مردم ايران اعلام كرده سياست بايد ازورزش جدا شود تا فوتبال ايران به واسطه تحريم ها بيش از اين لطمه نخورد...

كي روش: پول هاي  بلوكه شده ايران را برگردانيد/ قرباني تحريم ها شده ايم

به گزارش قدس آنلاين، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در جام ملت‌های آسیا به تمجید از بازیکنان جوان تیمش پرداخت. تیم ملی ایران به دلیل مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ایران تنها توانست دو دیدار تدارکاتی برگزار کند. کی‌روش پس از جام‌جهانی 2014 تصمیم به ترک ایران گرفته بود اما اعلام کرد که تحریم‌هایی که روی ایران اعلام شده به او انگیزه می‌دهد.

وی اظهار داشت: این بخشی از روح فیفا است که مسائل سیاسی نباید در بازی‌ها دخالتی داشته باشد. ایران در جام‌جهانی حضور داشت و از همان موقع کارمان بسیار سخت بود. خیلی رنج کشیدیم تا تیم و بازیکنان را آماده کنیم.

کی‌روش ادامه داد: پس از جام‌جهانی کار بدتر شد زیرا تمام پول‌ها توسط فیفا و ای‌اف‌سی بلوکه شده و زمانی که در چنین مسابقاتی حاضر می‌شویم، باید انتظارات 80 میلیون ایرانی را که رویاهای زیادی دارند و از تیم حمایت می‌کنند، برآورده کنیم. من یک شهروند جهانی هستم، یک سرمربی هستم و این را نمی‌فهمم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: وقتی منابع مالی لازم برای برگزاری بازی‌ها را نداریم، این برای فوتبال و بازیکنان جوان در ایران عادلانه نیست. این درست نیست زیرا بحرین با 9 بازی به این مسابقات آمد و ما تنها دو بازی داشتیم. ما این دو بازی را به این خاطر انجام دادیم که کره جنوبی و عراق به ما لطف کردند.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم زمان آن رسیده که از مردمی که می‌توانند به ما کمک کنند، کمک بخواهیم. ایران نمی‌تواند صعود کند و این برای بازیکنان و ورزش عادلانه نیست. آنها قربانی محدودیت‌های تحریم‌ها شده‌اند.

کی‌روش گفت: این شرایط بازی جوانمردانه را ندارد. بازی جوانمردانه این است که به این بازیکنان فرصت داده شود تا در مسابقات بین‌المللی بازی کنند. آنها شایسته همان فرصت‌هایی هستند که تمام بازیکنان دنیا از آنها برخوردارند اما ما باید بر اساس واقعیت تصمیم‌گیری کنیم. با وجود تمام کارهایی که با بازیکنان جوان اجام دادیم من به این بازیکنان جدید افتخار می‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.