عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ایران زمانی پایگاه برای بیگانگان بود اما امروز پایگاهی مستقل و مقتدر برای مردم کشورهای مسلمان است و این اقدام با هدایت‌گری مقام معظم رهبری انجام شده است.

امروز ایران اسلامی پایگاهی مستقل و مقتدر برای کشورهای مسلمان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در جمع مردم همدان که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بودند، پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطف و سرنوشت‌ساز ملت ایران دانست و اظهار داشت: ملت ایران با دست خالی و تنها با تمسک به شعار، اراده، ایمان، استقامت و ایثار توانستند نظام ۲۵۰۰ ساله مستبد و موروثی شاهنشاهی را از بین ببرند و دست استعمارگران را از سر مردم کوتاه کنند.

وی افزود: در تاریخ سابقه نداشت که ملتی از سال ۴۱ تا ۵۷ به مدت ۱۶ سال با استقامت مبارزه کنند و آوارگی، تبعید، زندانی و شهادت را تحمل کنند و انقلاب اسلامیخود را با سختی‌های بسیار به پیروزی برسانند و این موفقیت برای بسیاری از کشورها باور کردنی نبود که ملت ایران بتوانند به این پیروزی بزرگ برسند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد  اما هنوز اصل پیروزی و تداوم آن به عنوان معجزه تاریخ ادامه دارد و ملت ایران همچنان با عزت، استقلال و اقتدار کشور را اداره می‎کنند.

وی گفت: تا سال ۵۷ ساواک، موساد اسرائیل، سیای امریکا و همه کشورها و دولت‌ها به شاه خائن سرویس می‌دادند و به نوعی ایران پایگاه امریکا شده بود اما ملت ایران در سال ۵۷ همه مدافعان نظام شاهنشاهی را جارو کرد و به زباله‌‎دان تاریخ فرستاد و این باروکردنی نبود.

اکرمی با بیان اینکه استقلال در تمام ابعاد در کشور ایران به وجود آمده است، افزود: در طول این ۳۶ سال از استقرار انقلاب اسلامی دشمنان در مقابل اراده ملت ایران انواع توطئه‌، تحریم، جنگ و کودتا را پای‌ریزی کردند اما ایران همچنان استقلال خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از استقلال، اقتدار جمهوری اسلامی ایران زبانزد است، بیان کرد: ۴۰ کشور دنیا برای براندازی داعش با هم ائتلاف کردند اما همه این کشورها به این باور رسیدند که بدون ایران نمی‌توانند اقدامی انجام دهند و تنها ایران توانایی سرکوبی داعش را دارد و بر این اساس سرداران نظام برای فروپاشی این جریان بپا خاسته‌اند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ایران زمانی پایگاه برای بیگانگان بود اما امروز پایگاهی مستقل و مقتدر برای مردم کشورهای فلسطین، غزه، لبنان، عراق و سوریه است و این اقدام با هدایت‌گری مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی درباره توفیقات انقلاب اسلامی عنوان کرد: در سال ۵۷ تنها ۴۷ درصد مردم باسواد بودند اما اکنون بیش از ۹۰ درصد ملت ایران سواد خواندن و نوشتن دارند و باید به زودی جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی را در کشور بگیریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: در سال ۵۷ تنها ۱۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل بودند اما اکنون ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانشجو در کشور داریم و همچنین امروز ۴ هزار پزشک جراح داریم که به کشورهای دیگر سرویس می‌دهند.

اکرمی با بیان اینکه ایران از نظر دستیابی به فناوری و تکنولوژی ماهواره جزء ۱۰ کشور دنیا است، ابراز کرد: در بحث انرژی هسته‌ای نیز تیم مذاکره کننده ایران پنجه در پنجه ۶ کشور قدرتمند جهان، همه را میخکوب کرده است و با عزت و اقتدار خواسته‌های خود را بیان می‎کند.

وی با تأکید بر اینکه قدرت منطق ایران بر جهان غالب است، گفت: در سال‌های اخیر ایران هراسی و بهره‌مندی از بمب هسته‌ای را مطرح کردند اما امروز ایران از نظر منطق غالب است و با زور و تحریم به دنبال مقابله با ایران هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و همچنین ۸ میلیارد دلار پوشاک در کشور مصرف می‌شود که ۸۰ درصد آن وارداتی است در حالی که باید به ایرانی و اسلامی بودن خود افتخار کنیم و بیشتر تولیدات داخل را مصرف کنیم و صادرات به کیفیت داشته باشیم.

اکرمی تأکید کرد: کشور ما از نظر قانون و برنامه هیچ کمبودی ندارد بلکه از نظر اجرا و عمل دچار مشکل است برای آبادانی کشور باید آستین همت را بالا بزنیم ولی متأسفانه میزان کار مفید در محیط اداری تنها ۴۵ دقیقه است.

وی بیان کرد: ۶۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که باید بخشی در صندوق‌های قرض‌الحسنه برده شود تا با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت گره از مشکلات جوانان گشوده شود و بخشی هم در بانک‌ها سرماهی‌گذاری شود چرا که بانک‌ها ۲۸ درصد کارمزد می‌دهند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی با ۳۰ درصد ظرفیت و یک شیفته کار می‌کنند که برای تقویت فعالیت خود نیاز به سرمایه دارند بر این اساس لازم است مدیران و مسئولان متولی نقدینگی مردم را به کار بیاندازند.

اکرمی با بیان اینکه در مصرف باید اعتدال و میانه‌وری را رعایت کرد، گفت: ۲.۵ میلیون جوان در کشور در آستانه ازدواج قرار دارند که باید خانواده‌ها با به جا آوردن صله رحم بخشی از مشکلات آنها را رفع کنند.

وی با تأکید بر توجه به فرهنگ در درون خانواده‌ها عنوان کرد: ماهواره فارسی بیگانه است و با شکستن حریم، خانواده‌ها را متلاشی می‌کند بر این اساس لازم است مردم به خانه و خانواده خود توجه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.