یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‏‌های کنسولی، مرزی و گمرکی ایران و ترکمنستان در سطح معاونین وزرای خارجه دقایقی پیش در محل وزارت خارجه ترکمنستان آغاز به کار کرد.

کمیسیون مشترک کنسولی و گمرکی ایران و ترکمنستان آغاز به کار کرد
به گزارش فارس در عشق‌‏آباد، ریاست طرف ایرانی در این اجلاس را «حسن قشقاوی» معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه ایران و از طرف ترکمنی نیز «وفا حاجی‏‌اف» قائم مقام وزیر خارجه ترکمنستان بر عهده دارد.

بنا به این گزارش، قرار است در این نشست دو روزه ضمن بررسی روند اجرای یادداشت تفاهم‌های قبلی و با توجه به سیاست حسن همجواری دو کشور، راه‏‌های توسعه مراودات و مسائل مورد علاقه مورد بحث قرار گیرد.

براساس این گزارش، تسهیل در رفت و آمد اتباع و بازرگانان دو کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای صدور روادید و دسترسی کنسولی سریع‌تر، آماده‌سازی زمینه برای امضای موافقتنامه‏‌های انتقال محکومان قضایی و استرداد مجرمان، مسائل گمرکی مرزی و سایر اقدامات معیشتی و اقتصادی و موضوعات مورد علاقه دو کشور از دیگر محورهای در دستور کار و بحث و بررسی طرفین در این نشست دو روزه خواهد بود.

این اجلاس که بدون حضور خبرنگاران برگزار می‏‌شود، علاوه بر مسائل مذکور قرار است مسائلی چون امور مرزی و گمرکی، وضعیت زندانیان ایرانی در ترکمنستان، تسهیلات صدور روادید، مبارزه مشترک با مواد مخدر را نیز مورد بررسی قرار دهد.

در این نشست دو روزه هیئت‌هایی از وزارت امور خارجه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، گارد مرزی و سایر ارگان‌های ذیربط حضور دارند.

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی، مرزی و گمرکی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان 23 و 24 دی‌ماه سال گذشته (92) به ریاست حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور مجلس، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور و وفا حاجی‌‏اف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و رئیس هیئت ترکمنی در تهران برگزار شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.