قدس آنلاین یزد - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد گفت: مدیریت در بهره برداری از منابع آب زیرزمینی ضروری است.

مدیریت بهره برداری از منابع آب زیرزمینی ضروری است.

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد طباطبایی در نشست حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم اظهار داشت : وضعیت آب منابع زیرزمینی کشور در حال حاظر مناسب نیست و باید برای این بخش چاره اندیشی کنیم.

وی، با اشاره به سرعت بخشیدن به اجرای طرح هوشمند سازی کنتورهای آب کشاورزی در شهرستان خاتم اظهار امیدواری کرد؛ با همراهی مسولان و کشاورزان تا سال آینده کنتورهای هوشمند را بر روی چاه های کشاورزی نصب کنیم.

طباطبایی افزود: انتقال آب از چاهی به چاه دیگر خلاف است و با کشاورزانی که انتقال آب انجام دهند برخورد قانونی خواهد شد.

این مسئول، بحث اضافه برداشتها را خلاف دانست و تصریح کرد: با کشاورزانی که اضافه برداشتها را کم نکنند نیز برخورد خواهد شد چرا که منابع آب زیرزمینی رو به کاهش است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت : به بهره برداران چاه های شهرستان خاتم جهت اقدام به نصب کنتورهای هوشمند اخطار داده شده و کشاورزان باید تا مهلت تعیین شده اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

وی، از مسوولان این شهرستان و کشاورزان خواست تا در نصب کنتورهای هوشمند کمک و همیاری را با شرکت آب منطقه ای یزد داشته باشند.

فرماندار شهرستان خاتم نیز در این نشست سرعت عمل شرکت آب منطقه ای یزد در نصب کنتورهای هوشمند آب چاه های کشاورزی این شهرستان را خواستار شد.

'محمد زاده رحمانی' مشکلات کشاورزان خاتم در زمینه آب چاه ههای کشاورزی مردم این شهرستان را ارائه کرد و برطرف شدن مشکلات کشاورزان در این زمینه را خواستار شد.

وی در این نشست به مسائلی از قبیل اضافه برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی شهرستان، وجود چند حلقه چاه غیرمجاز و عدم سرعت در نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.